نسخه چاپی

پیشنهادات جدید بان‌كی‌مون درباره سوریه

نخست وزیر سوریه با تاكید بر تلاش‌های دولت این كشور برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران كنونی در سوریه از تمام گروه‌های سیاسی مخالف داخل و خارج كشور خواست در مذاكرات ملی مشاركت كنند.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نوشت: وائل الحلقی، نخست وزیر سوریه در نشست اعضای کمیته وزارتی که وظیفه پیگیری اجرای برنامه‌های سیاسی در سوریه را برعهده دارد، عنوان داشت که دولت این کشور در تلاش است تا اقدامات لازم را برای آغاز مذاکرات ملی انجام دهد.

وی در ادامه افزود: دولت سوریه با همکاری تمام گروه‌های سیاسی و مدنی داخل این کشور و همچنین گروه‌های سیاسی مخالف در خارج از سوریه تلاش دارد تا کشور را از بحران کنونی خارج کند.

الحلقی همچنین به تضمین‌های قضایی و امنیتی دولت این کشور به مخالفانی که قصد دارند به سوریه برگردند و در مذاکرات ملی مشارکت کنند، اشاره کرد.

وی همچنین بخشی از تلاش‌های دولت را برای ارائه کمک به شهروندان سوری شرح داد.

الحلقی از تمام گروه‌های سوری خواست در تلاش‌های سیاسی دولت برای خروج از بحران سیاسی و ساختن آینده کشور مشارکت کنند.

از سوی دیگر، الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه عنوان داشت که مسکو از آمادگی مخالفان این کشور برای آغاز مذاکره با نمایندگان دمشق حمایت می‌کند.

وی در ادامه افزود: روسیه خواهان آغاز مذاکرات در سوریه به عنوان تنها راهکار حل و فصل بحران موجود در این کشور و تعیین سرنوشت سوریه به دست مردمش است.

لوکاشویچ همچنین عنوان داشت که کشورش به رایزنی‌ها با دولت سوریه و مخالفان این کشور برای حل و فصل درگیری‌های خشونت بار در سوریه ادامه می‌دهد.

وی در ادامه افزود: بسیاری از گروه‌های بین‌المللی معتقدند که ادامه یافتن خونریزی‌ها و خشونت در سوریه به حل و فصل بحران این کشور نمی‌انجامد و مسکو از تلاش‌های اخضر ابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه حمایت می‌کند.

از سوی دیگر، نوری مالکی نخست وزیر عراق در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی بر ضرورت حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه تاکید کرد.

مالکی همچنین عنوان داشت در حال حاضر شرایط برای ایجاد برون رفت از بحران کنونی سوریه و تحقق درخواست‌های این کشور فراهم شده است.

این در حالی است که وزارت خارجه انگلیس از اتباع خود در سوریه خواست هر چه سریعتر این کشور را ترک کنند.

منابع بلند پایه در سازمان ملل نیز عنوان داشتند که بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل پیشنهادات جدیدی را برای حل و فصل مسالمت آمیز درگیری‌ها در سوریه بررسی می‌کند.

این پیشنهادات در برگیرنده دعوت دبیرخانه سازمان ملل برای برگزاری نشستی با حضور مسوولان بلندپایه کشورهای منطقه، آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه و چین برای بررسی حل و فصل مسالمت آمیز مساله سوریه و همچنین انتقال قدرت از بشار اسد به شورای ملی سوریه است.

۱۳۹۱/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...