نسخه چاپی

باید از این انحراف به خدا پناه برد

حبیب الله عسكراولادی

يوم الله 22 بهمن هنگامه جهاني شدن خروش اسلام خواهان قرن ما و موسم جلالت جهادگران و مجاهدان في سبيل الله است. يوم الله 22 بهمن سرآغاز عزت پايدار و طليعه نور و پاكي در حيات طبيه ملت مسلمان واسلام خواه و فداكار ايران است .
يوم الله 22 بهمن روز اعلام آزادي ، استقلال ملت اسلام خواه ايران و خروج از سيطره كفار و ستمگران تاريخ معاصر است .
يوم الله 22 بهمن روز شكست استبداد جهاني و آغاز بهاري ترين فصل تاريخ در آستانه ظهور منجي عالم بشريت است. جهان در
يوم‌الله 22 بهمن شاهد يك نهضت تمام عيار آسماني، يك رهبري الهي و ملتي بود كه در انتظار طلوع فجر لحظه شماري مي كردند. انقلاب اسلامي 34 سال است محكم و استوار روي پاي خود ايستاده است. هروز نيرومند تر از ديروز !
يوم الله 22 بهمن در تاريخ اسلام ، ايران و جهان يك نقطه نوراني است و به تعبير امام راحل انفجار نور بود و يك نقطه عطف است.
اعلام يك مسير الهي منطبق بر حركت انبياء و اولياي الهي در قرن ماست.
چه خوب است در اين روز بزرگ يك دور وظايف و تكاليفمان را در انقلاب باز خواني كنيم و اهداف و آرمانهاي اسلام و انقلاب اسلامي را روخواني دقيق نماييم.
1- مردم ما براي شعار استقلال ، آزادي ، جمهوري اسلامي فداكاريها كرده اند. مردم ما براي تحكيم شعار نه شرقي نه غربي سختي ها و مرارتها كشيده اند.
خونهاي پاكي و درصدر آن خون فقها ، علما و دانشمندان بزرگ الهي در پاي نهال مقدس انقلاب ريخته شده است.
ما تكليف داريم از گوهر آزادي در كشور پاسداري كنيم . ما وظيفه داريم از استقلال كشور در برابر حرص و طمع روز افزون قدرتهاي جهاني صيانت كنيم .
حفظ نظام جمهوري اسلامي از اوجب واجبات است و بايد سهم خود را در اين واجب الهي همچون ديگر و اجبات قرآني ادا نماييم .
ان شاءالله مردم همگي در روز 22 بهمن در سراسر كشور به خيابانها مي‌آيند تا به اداي اين سهم فكر كنند. بي‌شك نخبگان اصيل جامعه پابه پاي مردم به اداي اين سهم فكر كرده و مي كنند.
2- وجه امتياز بيداري اسلامي ما و انقلاب قرآني ما درخشش يك انسان الهي ، پاك، شجاع، با تدبير و عالم به احكام قرآن و عادل بود. نعمت برخورداري از ولايت فقيه شايد با هيچ يك از نعمات الهي انقلاب برابري نكند بايد انديشه كنيم كه آيا وظيفه و تكليف خود را در اطاعت از ولايت درست انجام مي دهيم. در طول تاريخ شاهد ظهور پيامبران و اولياي بزرگ الهي بوديم. اما مردم قدرناشناسي كردند و آنها را در برابر ستمكاران و تبهكاران تنها گذاشتند.
سرنوشت ائمه معصومين عليهم السلام بزرگترين شاهد تاريخي ماست. اكنون بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه از عدم استحكام و ضعف رهبري و رهبران اين جوامع در معرض آسيب است . نگاه مسلمانان جهان به امام (ره) ما و رهبر ماست. آيا همين نگاه در اداي تكليف نسبت به زعامت و رهبري در جامعه ما وجود دارد . من يقين دارم مردم ما مثل كوه در پشت سر رهبري ايستاده اند و وفاداري خود را بارها ثابت كرده اند. اما بايد ديد اين اداي تكليف در خواص هم به همان شدت وجود دارد برخي رخدادهاي تلخ نشانگر نوعي غفلت از انجام اين وظيفه است. بايد به خود آييم از مردم عقب نمانيم .
3- خداوند بركات خود را طي 34 سال گذشته از زمين و آسمان در ايران سرازير كرده است. آيا قدر اين نعمات و بركات و شكر آن را به جاي آورده ايم ؟ مردم نجيبانه برخي اشتباهات و ندانم كاريها را مي بينند و تحمل مي كنند. مردم برخي بداخلاقيها و ظاهرگرايي ها و سياه انديشي ها را مي بينند و صبورانه تحمل مي كنند. نخبگان و مسئولان بايد قدر اين تحمل و صبوري را بدانند و شكر آن را به درگاه الهي به جاي آورند مردم ما استعداد خود را در برخورد باهر فتنه طي سه دهه گذشته نشان داده اند. مردم هنر خود را در تصحيح انحرافات نخبگان و مسئولان طي سالهاي پس از انقلاب نشان داده اند. آنها با كسي شوخي ندارند هر كس را كه از مسير ولايت الهيه خارج شود از خود طرد مي كنند و از او تبري مي جويند به طوري كه ، لم يكن شيئاً مذكورا
4- امام (ره) انقلاب اسلامي را آورد تا دوستي و برادري ملت تحكيم يابد تا نفرت از جامعه ما رخت بر بندد امام آمد تا اخلاق و قانون و احكام نجات بخش اسلام اساس ، مناط و ملاك مناسبات انساني در جامعه با باشد. اگر از اخلاق، قانون و احكام شرع فاصله بگيريم در دره سكولاريسم سقوط مي كنيم و هيچ تفاوتي با نظامهاي متعارف كنوني بشر نخواهيم داشت .
ميل به سكولاريسم در رفتار سياسي برخي نخبگان و مسئولان يك رويكرد انحرافي است. بايد از اين انحراف به خدا پناه برد بايد در رفتار سياسي ، اجرايي و .... ما دين ظهور داشته باشد.
5- خداوند امام (ره) ، و رهبر ما را عزيز كرد . اين عزت به خاطر عمل به اوامر و نواهي الهي بود. خداوند آمريكاي ستمكار و ديگر دشمنان ملت ما را خوار و ذليل كرد چرا كه آنها با خدا اعلام جنگ كرده بودند ما بايد دست قدرت الهي را در اين مبارزه حق و باطل ببينيم . خدا با ماست تا هنگامي كه ما با او هستيم.
يوم الله 22 بهمن روزي است كه همپاي مردم با صاحب اين انقلاب تجديد ميثاق كنيم . او صدق ما را در اين تجديد ميثاق مي داند و به همان ميزان انقلاب را ياري خواهد فرمود.
مطئمن هستم در اين روز مسلمانان منطقه و جهان نيز همصدا با ملت ما تجديد ميثاق خواهند كرد و ما با همين سرعت به سوي جهاني شدن اسلام پيش مي رويم. ان شاالله

۱۳۹۱/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...