نسخه چاپی

پاسخ هاشمی به مدعیان برای تمایل او به رهبری

آیا هاشمی رفسنجانی خود را وارث انقلاب می‌دانست و گمان می‌كرد كه باید انقلاب را رهبری و كارگردانی كند؟ این ادعایی بود كه در یكی از سخنرانیهای سیدحمید روحانی در هفته اخیر عنوان شد. اما آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی كه با خبرآنلاین داشت به این ادعا واكنش نشان داد و گفت: امثال آنها فكر نمی‌كنند كه حق چیست و هر چه را مایل باشند می‌نویسند.


آيا هاشمي رفسنجاني خود را وارث انقلاب مي‌دانست و گمان مي‌كرد كه بايد انقلاب را رهبري و كارگرداني كند؟ اين ادعايي بود كه در يكي از سخنرانيهاي سيدحميد روحاني در هفته اخير عنوان شد. اما آيت‌الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفت‌وگويي كه با خبرآنلاين داشت به اين ادعا واكنش نشان داد و گفت: امثال آنها فكر نمي‌كنند كه حق چيست و هر چه را مايل باشند مي‌نويسند.

من نمي‌خواهم با اينگونه افراد طرف شوم. وي ادامه داد: وقتي كه امام رحلت كردند، اولين تصميمي كه‌‌ همان شب در جماران گرفته شد، اين بود كه كشور نمي‌توانست بدون رهبر بماند. جانشين ايشان هم عزل شده بود. آقايان و رفقا جمع بودند، آنجا تصميم گرفتند كه طبق قانون اساسي شورايي تشكيل بدهيم.

شورا را هم سه نفر تعيين كرديم. مرحوم آيت‌الله مشكيني، آيت‌الله موسوي اردبيلي و آيت‌الله خامنه‌اي كه اين سه نفر شورا باشند. قرارمان اين بود كه فرداي آن روز در جلسه خبرگان به اين نتيجه برسيم. اما در عمل اينگونه نشد. يعني شورا را نپذيرفتند، سي و پنج نفر از اعضاي خبرگان راي به شورا و ۴۵ نفر به فرد راي دادند و آن طرح منتفي شد. بعد سراغ فرد رفتند. بعضي‌‌ها از آيت‌الله گلپايگاني حمايت مي‌كردند كه ايشان هم راي نياورد. سراغ آيت‌الله خامنه‌اي رفتيم كه ايشان راي آورد كه من هم بعد از آنكه شورا راي نياورد دنبال همين بودم كه شد. چيز ديگري ما نداشتيم.

۱۳۹۱/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...