نسخه چاپی

واكنش آمریكا به سخنان رهبر معظم انقلاب

ویكتوریا نولند، سخنگوی وزارت امور خارجۀ آمریكا، در نخستین واكنش به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد مذاكره با این كشور بار دیگر تاكید كرد كه «توپ در زمین ایران است»! ویكتوریا نولند، سخنگوی وزارت امور خارجۀ آمریكا، در نخستین واكنش به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد مذاكره با این كشور بار دیگر تاكید كرد كه «توپ در زمین ایران است»!


به گزارش نما به نقل از انتخاب ، وی در حالی که ایران را به مذاکره ترغیب می کرد، تهدید کرد: در صورت خودداری از پاسخگویی مشخص به نگرانی‌های جهانی دربارۀ برنامۀ اتمی ایران در مذاکرات آتی در قزاقستان با فشارهای بیشتری روبرو خواهند شد.

رهبر انقلاب چند روز پیش با بیان این که «مذاکره تحت فشار و در شرایط نابرابر عاری از معنا است» تاکید کردند: اسلحه را مقابل ملت ایران می گیرید و می گویید یا مذاکره یا شلیک می کنیم! اما بدانید فشار و مذاکره با هم سازگار نیست و ملت مرعوب این چیزها نخواهد شد. رهبری همچنین خاطرنشان کردند که توپ در زمین آمریکایی هاست.

سخنگوی وزارت امور خارجۀ آمریکا در ادامه گفته است که توقف تحریم‌ها علیه این کشور به رفتار جمهوری اسلامی ایران بستگی دارد.

ویکتوریا نولند، سپس از نمایندگان ایران خواسته است که با آمادگی لازم برای انجام گفتگوهای جدید بر سر برنامۀ اتمی این کشور چه در ملاقات‌های جمعی چه در گفتگوهای دو جانبه در اجلاس قزاقستان حضور یابند.

۱۳۹۱/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...