نسخه چاپی

عمرو موسی: منكر مشروعیت مرسی‌ نیستیم

عمرو موسی با اعلام مخالفت خود نسبت به براندازی نظام حاكم مصر و بركناری محمد مرسی از وی خواست تا مشروعیت مخالفان كشور را به رسمیت بشناسد.


به گزارش نما، ایسنا به نقل از سایت اینترنتی النشره نوشت: عمرو موسی، دبیرکل سابق اتحادیه عرب عنوان داشت: بی‌شک مصر در شرایط کنونی با یک بحران واقعی روبرو شده است و شکاف‌های به وجود آمده در دوره کنونی هر روز عمیق‌تر می‌شود.

وی در ادامه افزود: ما با برکناری رئیس‌جمهوری کنونی مصر و یا حتی برگزاری انتخابات زودهنگام مخالفیم بلکه محمد مرسی باید در تصمیم‌گیری‌های خود از افراد خبره استفاده کند.

عمرو موسی همچنین عنوان داشت: مصر بزرگتر از آن است که یک گروه مشخصی بتواند آن را رهبری کند. من نسبت به سرنوشت کشور بسیار نگرانم چرا که هیچ سیاست مشخصی در این کشور حاکم نیست و اقدامات سیاسی نظام حاکم اکثریت مردم مصر را راضی نمی‌کند.

وی در ادامه افزود: بهترین راهکار در شرایط کنونی تشکیل دولت وحدت ملی با حضور تمام گروه‌هاست تا بتواند تصمیم‌گیری‌های کلان را در دوره آینده به دست بگیرد. این دولت باید با صندوق بین‌المللی پول برای گرفتن وام و بازگرداندن جایگاه منطقه‌ای مصر مذاکره کند.

عمرو موسی همچنین تاکید کرد: ما خواهان برون رفت از بحران کنونی هستیم و زمانی که محمد مرسی از ما خواست که بر سر میز مذاکره بنشینیم درخواست وی را قبول کردیم. ما منکر مشروعیت رئیس‌جمهور نیستیم اما وی نیز باید مشروعیت مخالفان مصری را به رسمیت بشناسد. معتقدم که هرگونه تغییراتی باید از طریق انتخابات صورت پذیرد.

۱۳۹۱/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...