نسخه چاپی

جان كری:گزینه دیپلماتیك درباره ایران پابرجاست

عکس خبري -جان كري:گزينه ديپلماتيک درباره ايران پابرجاست

"جان كری" وزیر امور خارجه آمریكا بار دیگر با تكرار ادعای تمایل دولت آمریكا به مذاكره با ایران مدعی شد كه در صورت مثبت بودن مذاكرات روز 26 فوریه "دولت‌های بین المللی" پاسخی مناسب به ایران خواهند داد.

به گزارش نما به نقل از راشا تودي، کري در گفتگو با خبرنگاران در نخستين اظهارات خود در خصوص ايران از زمان سوگند ياد کردن به عنوان ديپلمات ارشد آمريکا، اعلام کرد: من مي‌خواهم به ايران يادآوري کنم که پنجره براي ديپلماسي همچنان باز است.

وزير خارجه آمريکا اين سخنان را در کنار جان برد همتاي کانادايي خود پس از ديدار بعد از ظهر جمعه دو طرف در واشنگتن بيان کرد.

کري مدعي شد انتخاب واقعا در نهايت برعهده ايران است.

وي كه پيش از اين ادعا كرده بود كه آمريكا "قدرت جهاني" است روز گذشته نيز در نشستي خبري با حضور "جان برد" وزير امور خارجه كانادا به پندار واهي خود به نمايندگي از "دولتهاي بين المللي" مدعي شد در صورتيكه "ايران به پرسش و دغدغه‌هاي دولتهاي بين المللي در مورد برنامه هسته‌اي‌اش در مذاكرات پيش رو پاسخ مناسبي دهد آنان نيز آماده همكاري در مورد برنامه هسته‌اي خواهند بود."

هفته گذشته نيز، "جو بايدن" معاون رئيس جمهور آمريکا از آمادگي اين کشور براي گفتگوي دوجانبه مستقيم با ايران، خبر داد.

اين در حالي است که روز پنجشنبه، رهبر معظم جمهوري اسلامي ايران موکدا اعلام کرد: شما (آمريکا) سلاح‌هاي خود را به سوي ما مي‌گيريد و سپس پيشنهاد مذاکره مي‌دهيد...آيا اين منطقي است؟

اواسط هفته گذشته، آمريکا تحريم‌ها را به منظور جلوگيري از دسترسي ايران به درآمدهاي نفتي خود که به علت تحريم‌هاي قبلي کاهش يافته است، تشديد کرد.

ويليام هيگ، وزير امور خارجه انگليس، گفته است اعضاي گروه پنج به علاوه يک در نشست آلماتي پيشنهاد «به روز شده»‌ و «معتبري»‌ را به ايران ارائه خواهند داد.

پنج عضو دائم شوراي امنيت،‌ يعني امريکا، انگليس،‌ فرانسه،‌ روسيه و چين به همراه آلمان اعضاي گروه پنج به علاوه يک را تشکيل مي‌دهند.

وزير امور خارجه جديد آمريكا همچنين روز گذشته مدعي شد كه براي كاهش خونريزي‌ها در سوريه راهكارهاي تازه‌اي را در نظر گرفته است.

وي اين نظر را يك روز پس از اعلام نظر كاخ سفيد در مورد مسلح كردن تروريست‌هاي سوري ابراز داشته است. كري در ادامه مدعي شده "كشتارها در سوريه روز به روز بيشتر مي‌شود و ما بدنبال يافتن راه‌هاي جديدي هستيم."

وي اين ادعاها را در حالي مطرح مي‌كند كه گزارش‌هاي بسياري در مورد در اختيار قرار دادن سلاح به تروريست‌هاي سوري توسط دولت آمريكا وجود دارد.

۱۳۹۱/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...