نسخه چاپی

پشت پرده سفر اوباما به تل آویو

یك رسانه عربی با تشریح اهداف رئیس جمهوری آمریكا از سفر احتمالی به خاورمیانه،اطمینان دادن به رژیم اشغالگر قدس مبنی برادامه حمایتهای كاخ سفید از این رژیم و تلاش برای ازسرگیری مذاكرات سازش را از جمله این اهداف اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از نشریه المنار، دیدار احتمالی باراک اوباما از خاورمیانه به ویژه از مناطق فلسطینی و مناطق تحت اشغال رژیم صهیونیستی، برای نتانیاهو فرصت مناسبی فراهم می کند تا صفحه جدیدی از روابط را با رئیس جمهوری آمریکا بگشاید.

این روزنامه به نقل از منابع دیپلماتیک آمریکایی نوشت اوباما تلاش می کند تا در کشمکش رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها، دستاورد معقولی داشته باشد و سران رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین باید برای تحقق آن با اوباما همکاری کنند و در ازسرگیری مذاکرات کارشکنی نکنند.
این منابع پیش بینی کردند تشکیلات خودگردان فلسطین از پیش شرطهای خود درباره از سرگیری مذاکرات عقب نشینی خواهد کرد، زیرا فضایی که آمریکا سعی دارد برای روند سازش آن را فراهم کند، اجازه هیچ گونه پیش شرطی را برای از سرگیری مذاکرات نخواهد داد.
این منابع با تاکید بر اینکه با وجود نیتهای حقیقی آمریکا در ازسرگیری مذاکرات(سازش) رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین، طرفها نباید انتظارات خود را از این سفر بالا ببرند، خاطر نشان کردند یکی از اهداف این سفر تاکید بر عمق رابطه واشنگتن و تل آویو و اطمینان دادن به سران رژیم صهیونیستی در بستن برخی از پرونده های مربوط به خاورمیانه از راههای سیاسی است.

محافل سیاسی با اشاره به تلاش نتانیاهو برای تشکیل کابینه ائتلافی بر این عقیده اند وی نخواهد توانست با ائتلاف دولتی از اوباما استقبال کند که فعالیتهای سیاسی را در روند سازش محدود می کند و امید را در از سرگیری مذاکرات مستقیم میان دو طرف از بین می برد.

این روزنامه به نقل از این منابع افزود اعلام سفر اوباما به نوعی بر تحرکات در صحنه فلسطین در خصوص آشتی میان جنبش های فتح و حماس تاثیر خواهد گذاشت، ولی مشخص نیست که آیا این تاثیر در سایه حمایت آمریکا از نوعی حکومت اسلامی، در خصوص آشتی و موفقیت آمیز بودن نشستهایی که قاهره میزبان آن است، مثبت خواهد بود.

۱۳۹۱/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...