نسخه چاپی

خاتمی؛ پوستر تبلیغاتی نامزدی هاشمی

طبق توافقات جمعی فتنه‌گران كه در حضور یكی از تكیه‌گاه‌های اصلی فتنه بوده قرار شد جریان فتنه تا لحظه ثبت‌نام انتخابات سال ۹۲ از شخص خاتمی به عنوان كاندیدای نهایی این جریان نام برده و او را تبلیغ كند.


به گزارش نما به نقل از فارس، هفته‌نامه 9 دی در گزارشی باعنوان «خاتمی؛ پوستر تبلیغاتی کاندیداتوری هاشمی» به تحلیل آرایش سیاسی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخت.

پس از ماه‌ها تلاش جریان بیرونی و درونی فتنه برای اتخاذ شیوه و استراتژی واحد در میان فتنه گران که از یکسو بدنه لَخت این جریان را به تحرک وا داشته و از سوی دیگر بتواند دوگانه‌ای از تقابل فعال با نظام اسلامی را پدید آورد، سران بیرونی و اصحاب درونی فتنه به نتیجه گیری واحدی در این زمینه دست یافتند.

این استراتژی که منابع خبری 9 دی در درون برخی محافل وابسته به جریان فتنه به آن دسترسی پیدا کرده‌اند مبتنی بر آن است که تا ایام انتخابات از سوی جماعت فتنه در داخل سیاه نمایی‌های اقتصادی و سیاسی و به ویژه ناکارآمد نشان دادن سیاست خارجی جمهوری اسلامی صورت گیرد.

در بخش دیگری از توافقات جمعی فتنه گران که در حضور یکی از تکیه گاه‌های اصلی فتنه گران در ماجرای فتنه سال 88 و با تاکید و تائید وی انجام گرفته قرار بر آن شده است که جریان فتنه تا لحظه ثبت نام انتخابات سال 92 از شخص خاتمی به عنوان کاندیدای نهایی این جریان نام برده و او را تبلیغ نمایند.

این راهبرد البته مورد توافق و حمایت شخص محمد خاتمی نیز قرار گرفته و او موافقت کرده که علیرغم عدم آمادگی برای کاندیداتوری از این استراتژی تخلف نکرده و صراحتاً عدم کاندیداتوری خود را اعلام نکند.

این راهبرد مبتنی بر آن است که فتنه گران و تکیه‌گاه اصلی آنان معتقدند برآوردهای صورت گرفته از شیوه اتخاذی نظام اسلامی تاکنون بر عدم تائید صلاحیت قطعی خاتمی متمرکز شده اما چون او در میان بخشی از بدنه جریان فتنه و اصلاح طلب دارای مقبولیت است نام او خواهد توانست تحرکات فتنه را منسجم سازد.

از جمله دیگر دلایلی که تنها نام خاتمی و نه شخص او می تواند در راهبرد انتخاباتی فتنه موثر واقع شده و به عبارت دیگر خاتمی پروژه فتنه گران تا لحظه ثبت نام انتخابات می تواند قرار گیرد آن است که حتی نزدیکان خاتمی وی را فاقد جسارت و تهور لازم در برخورد با نظام می دانند. این گزاره البته حتی به تائید نزدیکان و معتقدان اصلی خاتمی نیز رسیده به گونه ای که این اطرافیان پس از دیدار با تکیه گاه اصلی فتنه در داخل در محفلی اعلام کردند که کاش یک موی او در تن خاتمی نیز بود و او می توانست چنین جسارتی از برخورد با نظام را در خود به وجود آورد.

اما بخش دیگری از راهبرد فتنه گران بر آن پایه استوار است که تا لحظات آخر متراکم شدن فضای انتخاباتی ، برای آنکه بدنه اصلی فتنه نیز با استراتژی تکیه گاه فتنه گران هماهنگ شده و سرانجام این بدنه در انتخابات به کمک فتنه آید، نامه نگاری ها به قوه قضائیه برای آزادی و رفع حصر فتنه گران و اصحاب آن از زندان و حصر انجام گرفته و بدین وسیله تحرک بدنه و راس به نمایش در آید.

بخش دیگر استراتژی تکیه گاه فتنه گران که با کمک اصحاب فتنه تدوین و به بدنه ابلاغ شده آن است که اگر خاتمی در نهایت نتواند وارد صحنه شده و یا احتمال عدم تائید صلاحیت او بالا نرود ، دو گزینه دیگر به این صحنه کمک نمایند. تکیه گاه اصلی فتنه اعلام داشته که منحصرا خاتمی و حسن خمینی و یا خود او تنها افرادی خواهند بود که می توانند وارد صحنه شده و چون خاتمی و حسن خمینی قطعا نخواهند آمد، گزینه هاشمی رفسنجانی گزینه نهایی است که البته باید تا لحظه آخر ثبت نام از اعلام کاندیداتوری خودداری کرده و در دقایق پایانی با ثبت نام انتخابات راهبرد اصلی را پیگیری نمایند.

گزینه ثبت نام هاشمی از آن رو که مورد توافق گروهک های ملی و مذهبی داخلی و اپوزوسیون خارجی نیز بوده و اساسا از ابتدا توسط آنان به بخش اصلی فتنه معرفی شده است می تواند مورد اجماع فتنه باشد اما تحلیل اصحاب فتنه آن است که رای آوری او در صحنه انتخابات به شدت مورد تردید بوده اما ایشان اعلام کردند که حتی اگر او رای نیز نیاورد می تواند با به راه اندازی بازی تقلب، آزاد نبودن انتخابات یا تردید در سلامت انتخابات را القا نماید و بدین وسیله با فضا سازی، فتنه92 را کلید بزنند، او می تواند گزینه نهایی جریان تجدیدنظرطلب واقع شود.

9 دی پیش از این بارها از قطعیت حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات سخن گفته و در مقالات متعدد حتی قریب 7 ماه پیش این پیش بینی را اعلام داشته بود که هاشمی رفسنجانی در انتخابات آتی کاندیدا خواهد شد. هفته گذشته نیز مقاله ای تحت عنوان هاشمی رفسنجانی تنها جایگزین هاشمی رفسنجانی در صفحه سیاسی 9 دی منتشر شد و در آن اعلام کردیم که تنها فردی که می تواند مورد توافق کامل رفسنجانی واقع شود و توقعات او در صحنه را بر آورده سازد خود وی است.

اما قطعیت راهبرد اعلام نام خاتمی و ثبت نام هاشمی رفسنجانی، شواهد دیگری نیز از جمله سخنان اخیر محمد علی نجفی دارد. وی اخیرا اعلام داشته بود که اصلاح طلبان نهایتا به اجماع خواهند رسید و این ناشی از راهبردی است که فتنه گران بر اساس آن به اجماع رسیده اند. کرباسچی نیز هاشمی را گزینه اصلی و نهایی اصلاح‌طلبان خوانده است.

این در حالی است که این استراتژی جریان فتنه باید سرانجام به تائید عمومی مردمی برسد و اتفاقا این همان نکته‌ای است که فتنه گران از آن غفلت نموده‌اند. مردم و نظام اسلامی سالهاست که ثابت کردند تمامی راهبردهای فتنه را نقش بر آب ساخته‌اند.

۱۳۹۱/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...