نسخه چاپی

مردم دوره هاشمی را قابل برگشت نمی‎دانند

سخنگوی فراكسیون اصولگرایان مجلس در واكنش به زمزمه‌های حضور هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: متن جامعه راجع به بازگشت این جنس از مدیریت فكر نمی‎كند و مردم دوره هاشمی را قابل برگشت نمی‎دانند.

به گزارش نما به نقل از فارس ، علیرضا زاکانی در جمع خبرنگاران استان گلستان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برخی استیضاح‎ها مایه اختلاف می‎شود و فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حساس بودن شرایط کنونی بر حفظ آرامش کشور است، اظهار داشت: بنده استیضاح وزیر کار را امضا نکردم.

وی ادامه داد: کسی که استیضاح را امضا نمی‎کند به معنای آن است که راه‌های بهتری برای مواجهه با تخلفات وجود دارد و نباید استیضاح را راهکار اول خودمان قرار دهیم، گرچه راه‎های متعددی بنا به گفته برخی از نمایندگان انجام گرفته بود، اما معتقدم می‌توانست کار به اینجا نکشد.

بازی کاملاً دو سر باخت بود

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطرنشان کرد: استیضاح، امکان بیان و نقد مجموعه استیضاح شده ظرفیتی برای پاسخگویی فراهم می کند، بنابراین استیضاح به خودی خود نقطه تاریکی نیست، بلکه یک فرصت است، اما اسباب تأسف اینجاست که مسئولان اجرایی به خصوص رئیس ‎جمهور برای ایراد چنین حرف‎هایی در مجلس با برنامه‌ریزی وارد شدند.

زاکانی با تأکید بر اینکه شرایط به وجود آمده در مجلس هیچ برنده‎ای نداشت، تصریح کرد: شرایطی که ایجاد شد، بازی کاملاً دو سر باخت بود که به نفع هیچ کس مگر دشمن تمام شد؛ مسیر طی شده مسیر نادرستی است که باید جبران شود.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اعلام آمادگی برخی افراد برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری گفت: هرکسی که احساس تکلیف می‎کند، باید وارد صحنه انتخابات می‎شود؛ اگر در چارچوب قانون مورد تأیید قرار گرفت، محترم است.

گروه‎های سیاسی به جای اینکه یکدیگر را نفی کنند، به اثبات خودشان بپردازند

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اضافه کرد: معتقدیم شیوه‎های ورود افراد به عرصه انتخابات باید تغییر کند و افراد و گروه‎های سیاسی به جای اینکه نفی یکدیگر کنند، به اثبات خودشان بپردازند و دقیقاً بگویند مبنای نظری و عزیمت آنها برای خدمتگذاری و ایجاد کار و تلاش در کشور از کدام مبانی نظری آغاز می‎شود و برنامه‎هایی که برای کشور دارند چیست و اینکه با چه عناصر انسانی می‎خواهند این تغییر و تحول را در کشور ایجاد کنند؟

زاکانی با اعتقاد بر اینکه کشور به شدت نیازمند تغییر با حفظ جهت‎گیری‎های کلان در چارچوب قانون اساسی و تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری است، یادآور شد: افراد و گروه‎هایی که اعلام آمادگی می‌کنند، پیش از ورود باید نسبت خودشان را با مصالح کشور، حفظ انقلاب اسلامی و تأکید بر رشد و پیشرفت جامعه اسلامی معلوم کنند و به اقتضای آن پا به عرصه رقابت بگذارند.

وی با بیان اینکه در مسیر نقد؛ جریان، اندیشه، فکر، برنامه و عناصر پیرامونی یک اصل است، ابراز داشت: نقد افراد نباید منجر به نفی، تهمت زدن و کارهای غیراخلاقی شود، چنانچه ما هیچ مجوزی برای نفی دیگران و کارهای غیراخلاقی نداریم؛ امید است شاهد رقابت جدی در صحنه انتخابات باشیم.

برنامه‎ جمعیت رهپویان برای انتخابات گفتمانی است

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پاسخ به این سئوال که چه شیوه‎ای را برای گروه‎ها و جریانات برای حضور در انتخابات مناسب می‎دانید؟ اظهار داشت: جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی شیوه درستی انتخاب کرده است، به گونه‎ای که قبل از پرداختن به نامزدها، به گفتمان و فضاسازی در جامعه در راستای برجسته کردن اندیشه انقلابی و ارائه راهکارهای مثبت از زاویه انقلابی برای عبور از چالش‎های فعلی دنبال می کند.

زاکانی افزود: قبل از اینکه کسی را معرفی کنیم، تلاش‎مان یک تلاش گفتمانی است و بر مبنای پیشرفت اسلامی و بیان لوازم برای تغییر در جامعه اسلامی و تشکیل مجموعه ای که در ساخت جامعه اسلامی علاوه بر توجه به رفع مشکلات و رفاه مردم توجه کافی به تحول معنوی داشته باشد، گام برمی‎داریم.

روی هیچ کس به جمع‎بندی نرسیده‎ایم

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه رهپویان انقلاب اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری بر روی کدام افراد به جمع‎بندی رسیده است، اذعان داشت: ما هنوز روی هیچ کس از افراد حاضر به جمع‎بندی نرسیده‎ایم و نقطه آغاز را جای دیگری گذاشته‎ایم، یعنی از افراد شروع نکرده‎ایم، بلکه از جنبه گفتمانی و بیان برنامه درست برای تغییر کشور و زمینه ایجاد حضور نخبگان تلاش می‎کنیم.

زاکانی با تأکید بر اینکه در جامعه اسلامی باید شایستگان به شایستگی تصمیم بگیرند، اضافه کرد: باید با بهره‎مندی از ظرفیت‎های جامعه، شاهد تصمیم‌های شایسته در جامعه اسلامی باشیم.

وی افزود: جامعه اسلامی جامعه‎ای است که خردمندان در آن خردورزی می‌کنند؛ شروع‎مان از فرد نبوده، بلکه با مقدمات جدی‎تری وارد خواهیم شد تا علاوه بر شناسایی پدیده‎های اساسی، احصاء مشکلات جامعه، توجه به امور مهم کشور، بتوانیم ظرفیت‎ها را در مسیر تغییر جامعه به نحو احسن استفاده کنیم.

میدان باید برای عناصر کارآمد و خدمتگذار باز شود

یکی دیگر از خبرنگاران نظر دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی را درباره حضور هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و اقبال عمومی نسبت به ایشان سئوال کرد و زاکانی در پاسخ بیان داشت: آقای هاشمی تا الان چندین نوبت خودشان را در معرض انتخاب مردم قرار داده‎اند؛ معتقدیم اقتضاء امروز جامعه اسلامی، حضور ایشان و امثال جناب آقای هاشمی نیست.

زاکانی افزود: باید میدان برای عناصری باز شود که اولاً یک اعتقاد بسیار جدی نسبت به کارآمدی دین و خدمتگذاری شایسته برای سعادتمندی دنیا و آخرت برخوردار باشند و نیز در مقام حرف باقی نمانند، بنابراین باید عرصه برای ارائه الگوهای عملی برای تغییر ساختار جامعه و عناصر توانمند مهیا شود.

وی یادآور شد: هاشمی یکبار سکانداری کشور در هشت سال را به دست گرفتند و اتفاقاتی که در آن مدت افتاد، کفایت می‎کند؛ برای تجربه ناموفقی که در کشور پیاده شد، تجربه ناموفقی که هم الگوی اقتصاد غلط غربی و برگرفته از کشورهای توسعه یافته را در کشور ایجاد و آسیب‎های جدی به جامعه وارد کرد و علاوه بر آن فرهنگ الگوی غربی آسیب‌های اساسی به کشور وارد کرد.

توانمندی‎های هاشمی تحلیل رفته است/ جامعه به بازگشت این جنس از مدیریت فکر نمی‎کند

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ابراز داشت: داشته‎ها و ظرفیت‎های هشت سال دفاع مقدس برای کشور خلق شده بود و می‎توانست منشأ تحولات شود که آن ظرفیت‎های مادی، معنوی و انسانی را فراموش کردیم و با الگوی غلط مسیری را طی کردیم که خلاف مصالح کشور، امام راحل و نایب ایشان مقام معظم رهبری بود که غایت حکومت اسلامی که رمز پیروزی و بقاست را محقق نمی‎کرد.

زاکانی خاطرنشان کرد: تجربه ناکامی آقای هاشمی در دوره هشت سال دفاع مقدس را در دوره سازندگی داریم، بنابراین به اقتضا امروز توانمندی‎های ایشان تحلیل رفته است و شرایطی که در کشور اتفاق افتاده، فرسنگ‎ها جلوتر از مدیریت اینگونه افراد است.

وی با اشاره به اینکه متن جامعه راجع به بازگشت این جنس از مدیریت فکر نمی‎کند و سالهاست که از آن عبور کرده است، عنوان کرد: با احترامی که برای جناب آقای هاشمی و همه کسانی که داعیه‎ای دارند، قائلیم، اما دوره ایشان گذشته و دیگر مردم دوره هاشمی را قابل برگشت نمی‎دانند؛ همچنانکه دوره دوم خردادی‎ها نیز گذشته و امتحان بدی که آنها در دوره هشت ساله تصدی در کشور از خودشان بر جای گذاشتند، کارنامه خوبی در اذهان مردم ندارند.

مردم از کسانی که برای ماندن در قدرت تلاش می‎کنند، عبور می‌کنند

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: امروز عوامل و ایدئولوژیک‎های عناصر مذکور در کشور به دشنام دادن به اسلام، شیعه و مهدویت می‎پردازند و آزمون سخت و قضایای فتنه برای آنها بار سنگینی از گناه در جامعه ایجاد کرد که جریان دوم خرداد نیز فرسنگ‎ها با مطلوب‎های مردم فاصله دارد.

زاکانی متذکر شد: کسانی که در دستگاه‎های اجرایی مسئولیت دارند و تلاش برای ماندن در قدرت می‎کنند با شناختی که مردم از آنها دارند از این افراد نیز عبور خواهند کرد و به دنبال کسانی می‎گردند که همه خوبی‎های دوران گذشته را بتواند در جامعه پیاده و نقایصی که در تجربه امروز و گذشته می‎بینند را کاهش دهند و به جایی برسانند که مسیر آینده به وحدت، همدلی و جهاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی رسیده و این عناصر در متن جامعه اسلامی باشد.

وی اذعان داشت: دوره سازندگی، دوره اصلاحات و دوره 7.5 ساله مدیریت کنونی کشور، تجربه‎های جدی و اساسی برای مردم بوده که اعتنایی به شیوه مدیریت در این سه دوره نخواهند داشت و مسیر جدی را برای رسیدن به افتخارات آینده کشور خلق خواهند کرد.

دوره سازندگی و اصلاحات؛ رویکردها غلط بود و در دوره اخیر رفتارها آزاردهنده است

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: در دوره سازندگی و اصلاحات، رویکردها و عملکردها در کشور غلط بود، اما در دوره اخیر رویکردهای کلان کشور درست اما رفتارها و عملکردها نادرست و آزاردهنده است و ما نباید اجازه دهیم مشکلی در مسیر رو به رشد جامعه وجود داشته باشد، بنابراین از این منظر نیاز به تغییر جدی در جامعه وجود دارد.

زاکانی در خصوص حضور مشایی در انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: ملت ایران تصمیم‌شان را گرفته‎اند و با رجوع به افکار عمومی، ساده‎انگاری است که کسی تصور خامی در این زمینه کند، بنابراین امثال این افراد در جامعه اسلامی جایی برای رسیدن به اریکه قدرت با سوابقی که از خود دارند، نیست و این افراد کسانی نیستند که جامعه نسبت به آنها شناخت نداشته باشد.

وی گفت: حضور افراد مذکور جز مواجهه با آنها به چیزی کمک نخواهد کرد، چراکه مردم در نقطه مقابل آنها قرار دارند و هیچ اعتبار و اعتمادی برای آنها قائل نیستند.

اسباب یأس دشمن در 22 بهمن خلق می‎شود

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: با حضور گسترده و پرنشاط ملت ایران، بار دیگر اسباب یأس و ناامیدی دشمن در 22 بهمن خلق خواهد شد.

زاکانی اظهار داشت: اکنون بعد از 34 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با وجود همه فراز و نشیب‎هایی که در گذشته وجود داشت، در مرحله‎ای از سیر تکاملی انقلاب قرار داریم که توفیقات بسیار بالایی را تا به امروز شاهد هستیم.

انقلاب ما رتبه بسیار خوبی از نظر تاثیرگذاری در منطقه و جهان قرار دارد

وی افزود: انقلابی که توسط نظام سلطه نفی شده بود و همه تلاش خود را مبنی بر ضربه زدن به نظام اسلامی به کار گرفته بود نه تنها در مسیر 34 ساله گذشته عقب‌گرد و انقراض نداشت، بلکه توانست از توانمندی شاخصی برخوردار شود و در رتبه بسیار خوبی از نظر تأثیرگذاری در منطقه و جهان قرار بگیرد.

عنصر ولایت در جامعه اسلامی از ویژگی‎های اساسی انقلاب ما است

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس با ابراز خرسندی از اینکه در حال حاضر انقلاب اسلامی ایران نسبت به گذشته رشد کرده و توانمندی‎های بسیاری نیز خلق کرده است، تصریح کرد: با وجود همه فراز و نشیب‎ها، تلخی‎ها و شیرینی‌هایی که در مسیر انقلاب اسلامی رقم خورد، افتخار می‎کنیم و به این نکته نیز اذعان داریم که یکی از ویژگی‌های اساسی انقلاب، عنصر ولایت در جامعه اسلامی است.

زاکانی با تاکید بر اینکه جایگاه رفیع انقلاب اسلامی ماحصل عنصر ولایت است، متذکر شد: جایگاه ولایت در زمان امام راحل و نیز در زمان مقام معظم رهبری توانسته از هر مانعی برای یک فرصت جدید استفاده کند و این انقلاب را در پیچ و خم زمانه به سمت و سویی ببرد که با حداقل آسیب و حداکثر فرصت‎های خلق شده، به رشد و تعالی برساند.

وی متن جامعه اسلامی و نیروهای انقلابی را به عنوان دومین ویژگی انقلاب اسلامی برشمرد و اذعان کرد: جامعه اسلامی همان مردم و نخبگانی هستند که در مسیر شناخت وظیفه و انجام خدمت به اسلام و انقلاب، تلاش و کوششی مضاعف از سر تکلیف انجام دادند.

در راهپیمایی 22 بهمن عهد و پیمانی تازه با مقام معظم رهبری بسته شود

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ابراز داشت: اکنون در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حضور گسترده مردم را در جای جای نقاطی که انقلاب به آن نیاز دارد تا به امروز شاهدیم و به فضل الهی این اطمینان وجود دارد که در راهپیمایی 22 بهمن که همه‌ساله نمادی از حضور گسترده مردم و میثاق مجددی با آرمان‎های حضرت امام (ره)، شهدای انقلاب اسلامی است عهد و پیمانی تازه با مقام معظم رهبری بسته شود.

زاکانی تأکید کرد: باید در شرایطی که دشمن چشم امیدش را معطوف به ایجاد زمینه فشار اقتصادی بر مردم کرده تا به خیال خام خود موجبات رویگردانی ملت ایران را از اسلام و انقلاب اسلامی داشته باشد، اسباب یأس و ناامیدی آن‎ها را با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن فراهم کنیم.

وی در پایان یادآور شد: یقین داریم بار دیگر ملت مسلمان ایران افتخار مجددی را خلق خواهند کرد و با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن، شرایط و فرصت جدیدی را برای ایران اسلامی فراهم می‎کند.

۱۳۹۱/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...