نسخه چاپی

ورود ایران به جمع بزرگ‌ترین صادركنندگان خدمات علمی و مهندسی

عکس خبري -ورود ايران به جمع بزرگ‌ترين صادرکنندگان خدمات علمي و مهندسي

امروز ایران با اتكا به فن‌آوری و كارشناسان داخلی توانسته خود را در زمره بزرگ‌ترین صادركنندگان خدمات علمی ، مهندسی و تسلیحاتی دنیا قرار دهد.

نمی توان خود را فرزند انقلاب اسلامی خواند و مهم‌ترین باور انقلاب یعنی مبارزه با استکبار را نادیده گرفت و سخن از رابطه با کشوری گفت که مهم‌ترین شاخصه انقلاب، اعتراض به دخالت سیاست‌های اقتصادی،سیاسی، فرهنگی ونظامی آن کشور در ایران بود. نمی‌توان خود را فرزند امام(ره) دانست و از آرمان‌های آن پیر یگانه سخن گفت و در عوض مروج بداخلاقی‌ در سیاست و مدیریت بود.

برای بررسی هر پدیده‌ای در عرصه بین‌الملل می‌باید ابعاد داخلی و خارجی آن را بررسی کرد. انقلاب اسلامی ایران هم از این قاعده مستثنی نیست. انقلاب اسلامی در حالی به پیروزی رسید که رژیم شاه در اوج قدرت خود بود و از سوی رئیس‌جمهوری وقت ایالات متحده «جزیره امن» منطقه لقب گرفته بود. برای بررسی ابعاد و بزرگی انقلابی که در اواخر قرن بیستم به ثبت رسید، کافی است نگاهی هرچند گذرا به شرایط آن روز ایران داشته باشیم.

ایران به عنوان بزرگ‌ترین متحد خاورمیانه‌ای ایالات متحده به بزرگ‌ترین پایگاه نظامی و جاسوسی آمریکا در منطقه تبدیل شده بود و صدها مستشار آمریکایی در سراسر کشور حضور داشتند و حساس‌ترین نقاط استراتژیک ایران را در کنترل خود داشتند.

به عبارتی محرمانه‌ترین اسناد، مناطق و جایگاه‌های کشور با واسطه یا بدون واسطه در خدمت آمریکایی‌ها قرارداشت. نگاهی به اندک مطالب انتقادی منتشر شده در رسانه‌های آن سال‌ها به تنهایی گویای این موضوع است.

در موضوع سیاست خارجی روابط ایران با کشورهای منطقه به شدت تحت تاثیر نوع روابط آمریکا با آن کشورها قرار داشت. ایران جزء معدود کشورهایی بود که با وجود مسلمان بودن بیش از 90 درصد از جمعیت کشور، به رژیم اشغالگر اسرائیل اجازه احداث سفارت خانه در تهران را داد و شکاف بزرگی در همبستگی کشورهای اسلامی در بحث فلسطین به وجود آورد.

در عرصه نظامی نیز رژیم ستم شاهی توانسته بود، به لطف قیمت بالای نفت میلیونها دلار از شرکت‌های اسلحه‌سازی خرید کرده و خود را به ژاندارم و بزرگ‌ترین انبار سلاح‌های غربی در ایران تبدیل کند.

انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) همه این معادلات را برهم زد. مهم‌ترین دغدغه آن روزهای مردم فقدان ابتدایی‌ترین حقوق یک ملت همچون «استقلال و آزادی» بود. اسلام خواهی مردم ایران هم حقی بود که با وجود مسلمان بودن ملت ایران از آنها سلب شده بود.

ایران اسلامی امروز به لطف رهبری حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توانسته خود را در بسیاری از مهم‌ترین رشته‌های علمی روز دنیا در صف اول رقابت قرار دهد.

در سیاست خارجی شعار «نه شرقی؛ نه غربی» بر سر در دستگاه دیپلماسی حک شد، تا سرمشق کشور برای تعامل با دنیا باشد. امروز به جرات می‌توان گفت که سیاست خارجی و داخلی ایران نه در واشنگتن، بلکه در تهران و توسط نمایندگان و فرزندان ملت ایران نوشته و اجرا می‌شود.

در عرصه های مختلف علمی مانند پزشکی ،فضائی ،المپیادهای جهانی و نظامی نیز هراز چندگاهی ابتکار و نوآوری جدیدی با فن‌آوری کاملا ایرانی از سوی کارشناسان ایرانی رونمایی می‌شود که موجب حیرت محافل علمی و نظامی دنیاست.

امروز ایران با اتکا به فن‌آوری و کارشناسان داخلی توانسته خود را در زمره بزرگ‌ترین صادرکنندگان خدمات علمی ، مهندسی و تسلیحاتی دنیا قرار دهد. امری که تا سالیان پیش از انقلاب بیشتر به یک «شوخی» شبیه بود.

22 بهمن هیچ‌گاه یک روز عادی نبوده است. اردوگاه رسانه‌ای غرب، به خصوص در این ایام در سال‌های پس از انقلاب با تمام قوا به میدان آمده، تا ملت ایران را مایوس و ناراضی از انقلاب 57 نشان دهد. فشار اقتصادی غرب و آثار ناشی از تحریم و برخی سوء مدیریت‌ها در حوزه های سیاسی ،فرهنگی و اقتصادی ، اهمیت حضور انقلابی و حماسه ساز در مراسم 22 بهمن سال 1391 در سراسر کشور را چندین برابر کرده است.

حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ایران یک پیام دارد و آن اینکه «مردم صاحب اصلی این انقلابند و لاغیر». نمی‌توان خود را انقلابی نامید و به آرمان‌های انقلاب ،شهدا و وصیت نامه حضرت امام راحل و دستورات مقام معظم رهبری در مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی بی‌تفاوت بود.

نمی توان خود را فرزند انقلاب خواند و مهم‌ترین باور انقلاب یعنی مبارزه با استکبار را نادیده گرفت و سخن از رابطه با کشوری گفت که مهم‌ترین شاخصه انقلاب اعتراض به دخالت سیاست‌های اقتصادی،سیاسی، فرهنگی و نظامی آن کشور (آمریکا و متحدانش) در ایران بود.

نمی‌توان خود را فرزند امام(ره) دانست و از آرمان‌های آن پیر یگانه سخن گفت و در عوض مروج بداخلاقی‌ها در سیاست، اقتصاد و مدیریت بود.

تداوم حرکت در راه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری لازمه‌هایی دارد.

مهم‌ترین این لازمه‌ها پاسخگو بودن به مردم در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و مبارزه فراگیر و قانونمند با مفاسد سیاسی، اداری ، اقتصادی و فرهنگی و تقویت مدیریت صحیح اسلامی و انقلابی بر پایه آرمانهای انقلاب اسلامی است.

بهمن لامعی، معاونت اتکایی و بین‌الملل بیمه ایران

۱۳۹۱/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...