نسخه چاپی

ركورد بورس تهران در تاریخ 46 ساله خود

بورس تهران در روز جاری ركورد بی سابقه رشد روزانه شاخص را در عمر 46 ساله خود رقم زد.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، امروز شاخص کل بورس تهران 3.5 درصد افزایش یافت و بیش از 1200 واحد بالا رفت و از مرز 38 هزار نیز گذشت.

در حالی که تا پیش از این بالاترین افزایش روزانه شاخص بورس حداکثر 788 واحد بود ، در پی بازگشایی نماد پالایشگاه اصفهان در روز جاری، شاخص بورس با بی‌سابقه‌ترین افزایش روزانه ارقام خود همراه شد.

بازگشایی این نماد موجب اثرگذاری هزار و 91 واحدی پالایشگاه اصفهان در شاخص بورس شد. با این رویداد شاخص بازار سهام با بی‌سابقه‌ترین و تاریخی‌ترین جهش خود حدود 1292 واحد پرواز کرد و به 38 هزار و 205 واحد رسید.

همچنین نمادهای فولاد مبارکه، پتروشیمی پردیس، سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و پتروشیمی شیراز نیز در صعود شاخص تاثیر گذار بودند.

علاوه بر رشد هزار و 292 واحدی شاخص کل، شاخص صنعت نیز یک هزار و 279 واحد بالا رفت. شاخص بازار اول نیز هزار و 226 واحد وشاخص بازار دوم هم 626 واحد رشد کرد.

معامله گران در اولین روز کاری هفته علاوه بر رکورد زنی در شاخص ها، افزایش سهام و ارزش معاملات را نیز رقم زدند. در نتیجه بیش از 315 میلیون برگه سهم و حق تقدم معامله شد که ارزش این معاملات بیش از یک هزار و 319 میلیارد ریال بود و در 24 هزار نوبت ثبت شد.

در پایان معاملات ارزش بازار نیز در رشدی قابل توجه به مرز 173 هزار میلیارد تومان رسید.

صدرنشینی بازار نیز پس از پالایش نفت اصفهان که امروز در تالار شیشه ای حافظ خوش درخشید و رشد 242 درصدی قیمت را ثبت کرد و نمادهای بهنوش ایران، سرامیک صنعتی اردکان، فیبر ایران، صنایع جوشکاب یزد، صنایع شیمیایی سینا و توسعه صنایع بهشهر بود و بیشترین رشد قیمت را ثبت کردند.

سرمایه گذاری رنا، قند قزوین، قند نقش جهان، قند نیشابور، نورد آلومینیوم، گلتاش و پشم شیشه ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات امروز قرار گرفتند.

بانک ملت، پتروشیمی شازند، ملی مس، سایپا، کالسیمین، سرمایه گذاری غدیر و مپنا نیز لقب پر بیننده ترین ها را از آن خود کردند.

رونق معاملات در بازار روز شنبه باعث شد حجم تقاضا برای خرید سهام در هفت نماد برتر بازار نیز بالا برود تا جایی که هفت نماد حفاری شمال، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، نفت بهران، حق تقدم بیسکوییت گرجی، پالایش نفت تبریز و فولاد امیر کبیر کاشان با تقاضای خریدی بالغ بر 30 میلیون سهم مواجه شدند.

صف های فروش در بازار در هفت نمادی که بیشترین عرضه را شاهد بودند به سه میلیون سهم نیز نرسید.

نمادهای پالایش نفت تبریز، داروسازی اسوه، پتروشیمی شیراز، پالایش نفت اصفهان، آلومتک و تهران شیمی بیشترین عرضه را شاهد بودند.

۱۳۹۱/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...