نسخه چاپی

پیش فروش سكه تا هفت روز آینده

هنوز رقم دقیقی برای تزریق ارز به بازار آزاد مشخص نشده است ، طی 7 روز آینده پیش فروش سكه از طریق شعب بانك ملی آغاز می شود ،در مورد قیمت پایه سكه پیش فروشی نیز در حال رایزنی هستیم.

به گزارش نما، محمود بهمني رئيس کل بانک مرکزي در گفتگو اختصاصي با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: طي 7 روز آينده پيش فروش سکه براساس هر ميزان تقاضاي خريدار در بازار از طريق شعب بانک ملي آغاز مي شود و در مورد قيمت پايه سکه پيش فروشي نيز در حال رايزني هاي لازم به منظور تعيين سود متقاضيان هستيم که اين مبلغ به زودي زود اعلام خواهد شد.

رئيس کل بانک مرکزي در خصوص کنترل و نظارت بيشتر در بازار ارز گفت: تصميمات ويژه اي در خصوص بازار آزاد ارز در راه است که يکي از مهمترين آنها تزريق دلار به بازار است ، ما مصمم هستيم که ارز فقط از طريق شبکه بانکي و صرافي هاي مجاز به مردم ارائه شود نه اينکه از طريق واسطه ها و بازارهاي آزاد کاذب انجام شود ، تصميمات ويژه اي در حال نهادينه شدن است که به محض نهايي شدن عملا در بازار ارز به اجرا گذاشته خواهد شد.

رئيس کل بانک مرکزي ادامه داد: در اين رابطه موضوع تزريق ارز به بازار در حال بررسي است که بزودي نتايج آن عملي مي شود.

بهمني افزود: به مردم و متقاضيان خريد ارز توصيه مي کنم که ارز مورد نياز خود را از طريق بانکها و صرافي هاي مجاز خريداري و از خريد از طريق بازار آزاد به طور جدي خودداري کنند.

رئيس کل بانک مرکزي تصريح کرد: هنوز رقمي براي تزريق به بازار آزاد مشخص نشده اما يکي از تصميمات اصلي بانک مرکزي تزريق ارز به بازار به منظور رفع نيازهاي واقعي متقاضيان است، همانطور که مي دانيم قيمت ارز به شدت و روي ساير قيمت ها تاثير مي گذارد، به همين منظور همه مسئولان پيگير ساماندهي بازار ارز و کاهش قيمت ارز هستند.

وي ادامه داد: ورود مجلس به موضوع بازار ارز نويد کاهش قيمت ارز به ويژه دلار را در پي دارد و ما از نمايندگان مجلس مي خواهيم که به طور جدي پيگير کمک به ايجاد ثبات در بازار ارز باشند.

وي در پايان گفت: بحث ارز يکي از موضوعات مهم اقتصاد کشور ماست که ورود مجلس در اين رابطه گام مهمي براي کاستن از نوسانات اين بازار و روند نزولي بازار است.


***جزئیاتی از قیمت و شرایط جدید

لازم به ذکر است ، برخي منابع خبري از تعيين دو سناریو جديد برای پيش فروش سکه خبر مي دهند، سقف خرید برای هر نفر (5 و 10 عدد) سکه تمام بهار آزادی است که به احتمال زیاد، سقف 10 عدد سکه نهایی خواهد شد.

به احتمال زیاد، قیمت پیش فروش سکه بیش از یک میلیون تومان و زمان تحول آن دو مرحله‌ای - چهارماه وشش ماهه یا یکساله- خواهد بود.

فعالان بازار سکه پیش بینی می‌کنند قیمت سکه در روزها، هفته‌ها و ماه‌های آینده ( زمان تحویل سکه‌های پیش فروشی) روند نزولی را تجربه خواهد کرد.

۱۳۹۱/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...