نسخه چاپی

پیام های هاشمی به ۴ مخاطب

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی، پیام‌های موجود در سخنرانی اخیر رفسنجانی در جمع برخی اصحاب رسانه را تشریح كرد.


به گزارش نما، امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به سخنان هاشمی رفسنجانی در خصوص لزومبرگزاری انتخابات ریاست جمهوری با استانداردهای مدرن جهانی اظهار داشت:مجموعه سخنان آقای هاشمی رفسنجانی حاوی مطالبی بود که می‌خواستبه چهار گروه پیام بدهد.

وی افزود: نظام، عموم مردم، معاندان ومخالفان ناراضی‌ داخلی و خارجی و نظام سلطه بین‌المللیچهار گروه مورد نظر آقای هاشمی رفسنجانی بودند که می‌خواست ‌آنها پیام او را دریافت کنند.

* پیام هاشمیبه نظام:شرایط بحرانی کشور بدون حضور «من» اصلاح نمی‌شود

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلسخاطرنشان کرد: آقای هاشمی رفسنجانی در سخنانش این پیام را به نظام داد که شرایط بحرانی کشور بدون حضور «من» قادر به اصلاح و حل نیست، چراکه کشور دچار یک تنازل در عرصه‌ بین‌المللی شده و در جایی نیز بیان می‌کند که «به من تلفن زده شد که کشور بحرانی است و من ظرف 3 هفته مشکل گرانی کشور را حل کردم».

قاضی‌زاده در ادامه تصریح کرد: آقای هاشمی رفسنجانیدر سخنرانی خود اعلام کرد کهمشکل اقتصاد داخلی بدون «من» قابل حل نیست، چراکهآن کسی که از اول بوده و تا آخر هم خواهد ماند «من» هستم و بدون «من» هم نمی‌توانید مسائل را حل و فصل کنید، بالاخره آدم‌های مختلفی را آوردید و امتحان هم کردید و نتیجه آن را هم دیدید» و این یکی دیگر از پیام‌هایی بود که ویدر سخنرانی خود به نظام داد.

* پیامبه مردم: من انقلاب را بیش از خودم دوست دارم

وی با اشاره به گروه دوم مورد نظر هاشمی رفسنجانی برای ارائه پیام بیان داشت: عموم مردم هدف دیگر آقای هاشمی رفسنجانی برای دریافت این پیام بود که گفت «تمام حرف‌هایی که در مورد من زدند، دروغ بود، من انقلاب را بیش از خودم دوست دارم، من مظلوم واقع شده‌ام و به من ظلم شده است وتمام کسانی که این حرف‌ها را به من زدند، خودشان توانایی ندارند».

*پیام به معاندان: تنها کسی کهمی‌تواند از نظام امتیاز بگیرد «من» هستم

نماینده مشهد مخالفان و معاندان داخلی و خارجی را گروه سوم مورد نظر هاشمی رفسنجانی برای دریافت پیام عنوان کرد و گفت: وی خطاب به مخالفان و معاندان داخلی و خارجی این پیام را داد که «شما تنها می‌توانید حول محور «من» وحدت کنید و تنها کسی که دارای تریبون رسمی است و می‌تواند از نظام امتیاز بگیرد «من« هستم، اگر از اول حول محور «من» وحدت کنید و پشتیبان «من» باشید تنها کسی که می‌تواند آن تغییراتی را که شما می‌خواهید ایجاد کنید وانجام دهد، «من» هستم.

*پیام به نظام سلطه: «من»می‌‌توانم شما را به دست کشیدن ایران از برنامه هسته‌ای برسانم

قاضی‌زاده در خصوص پیام هاشمی رفسنجانیبه نظام سلطه بین‌الملل اضافه کرد: آقای هاشمی رفسنجانی در سخنرانی خود بیان کرده است که «من» تنها مسیری هستم که می‌توانم ایران را از دست کشیدن ازجریانات انقلابی و مقاومت، دست کشیدن از صدور انقلاب، دست کشیدن از برنامه هسته‌ای، روی کار آوردن مدرنیسم وروی کار آوردن استانداردهای بین‌المللی برسانم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: آقای هاشمی رفسنجانی همچنین گفته است که «من» تنها طرف مذاکره شما در ایران خواهم بود، یعنی اگر شما نتوانستید با مقام معظم رهبری کنار بیایید فقط و فقط یک راه دیگر برای شما باقی می‌ماند و آن «من» هستم و کسانی دیگری که دور خود جمع کرده‌اید، نمی‌توانند به اندازه من این گفتمان را جلو ببرند.

*تنها حرکت «من» در مسیر انتخابات آزاد، نظام را وادار به واکنش کرد

سخنگوی اجتماعی مجلستصریح کرد: آقای هاشمی رفسنجانی همچنین اعلام کرده است که همه در مورد «انتخابات آزاد» حرف‌های خود را زدند، اما وقتی «من»در این مسیر حرکت کردم، نظام، وادار به واکنش شد و بالاخره تنها کسی که می‌تواند نظام را به چالش بکشاند «من» هستم.

قاضی‌زاده با بیان اینکه این حرف‌ها و آن کلید واژه‌ها و کلماتی که جایگزین می‌شود، ذیل این اهداف است و به تنهایی بار چندانی ندارد، ادامه داد:دیروز می‌گفتند «انتخابات آزاد» ومقام معظم رهبریبرخوردی کردند و آنها کلید واژه را تغییر دادند و گفتند «انتخابات با استانداردهای جهانی» حال سؤال اینجاست کهکدام یک از انتخابات جهانی در اروپا با 40 درصد مشارکت یا بالاتر اتفاق افتاده است.

وی گفت: این دقیقا نقض برگزاری انتخابات با استانداردهای جهانیاست، چراکه انتخابات با استانداردهای جهانی، یعنی مشارکت حداقلی، انتخابات مدیریت شده و اینکه احزاب و دسته‌جات مختلف بیایند و یک نفر را به قدرت برسانند، درست بر خلاف شعار انتخابات آزاد و مشارکت همگانی است.

*« انتخابات با استاندارهای مدرن» به معنای ساختارشکنی و اعتراض است

نماینده مشهد درادامه یادآور شد: موضوع به کار بردن این کلمات معنای واقعی آن نیست، بلکه استفاده از یک بار معنایی کلید واژه‌ای برای ساختارشکنی، اعتراض و برای اینکه گفته شود که بلندگوو تریبون اعتراض «من» هستم و از کانال «من» می‌شودکه خواسته‌هاصورت ‌گیرد.

سخنگوی اجتماعی مجلسدر پایان گفت: کلمات شسته و رفته، قشنگ‌ و تمیز بیان می‌شود که هم بار معنا را برساند و هم جنبه تحریک مخالفت افکار عمومی را نداشته باشد و تحسین همگان را با واژه‌هایی همچون «جهانی شدن» و «استانداردهای بالای جهانی» برانگیزد، در حالی که بسیاری از مردم از جزئیات آن چیزی که در حوزه دموکراسی دنیا اتفاق می‌افتد مطلع نیستند و نمی‌دانند که شاکله و شاخصه آنها پائین‌تر از مجموعه انتخابات ایران است کهبعد از انقلاب کشور اتفاق افتاده، بنابرایناستفاده از این کلمات برای بار معنایی حقیقی آن نیست، بلکه برای پیگیری چهار هدف نظام، مردم، معاندان و نظام سلطه بین‌المللی است.

۱۳۹۱/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...