نسخه چاپی

روایتی از محاصره روستاهای شیعه‌نشین

سه روستای شیعه‌نشین در حومه حلب قرار دارند كه نزدیك 9 ماه است بدون دارو و مواد غذایی و سوخت زندگی می‌كنند.


به گزارش نما، فارس به نقل از خبرگزاری عراقی ابا نوشت: در نزدیکی شهر حلب سوریه سه روستای شیعه‌نشین قرار دارند که نزدیک 9 ماه است که به محاصره «جبهة النصره» و «ارتش آزاد» دو گروه مسلح تروریست سوری درآمده‌اند.

این تروریست‌ها از 9 ماه گذشته مانع ورود دارو و مواد غذایی و سوخت به روستاهای «نبل»، «الزهراء» و «کفرنبل» شده‌اند و تنها کمک‌هایی که به اهالی این روستاها رسیده کمک‌هایی بوده که توسط ارتش سوریه و از هوا برای آنها ارسال شده است.

یکی از جوانان روستای الزهرا که از حلب به حومه دمشق و منطقه زینبیه فرار کرده و سپس از آنجا به ضاحیه بیروت مهاجرت کرده است، در این باره می‌گوید: من و همسر و خانواده‌ام از «الزهرا» فرار کردیم چراکه نگران ورود تروریست‌ها به روستایمان بودیم.

وی می‌افزاید: تروریست‌ها تکفیری‌هایی هستند که قصد دارند ما را سر ببرند لذا ما از دولت سوریه حمایت می‌کنیم چراکه آنها از امنیت ما محافظت می‌کنند؛ من داستان‌های بسیاری از رفتار آنها با اهالی حلب شنیده‌ام، آنها هر کس را که حامی نظام بشار اسد باشد با ساطور سر می‌برند و حتی کودکان کوچک را نیز کشته‌اند.

این جوان آواره سوری با اشاره به محاصره 9 ماهه منطقه و ممنوعیت رسیدن مواد غذایی، دارو و مازوت و سوخت، تاکید می‌کند: تروریست‌ها می‌خواستند وارد روستاها شوند اما جوانان روستا از ورود آنها جلوگیری کردند و گفته‌اند باید از روی جسد ما رد شوید که وارد روستاها شوید.

۱۳۹۱/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...