نسخه چاپی

تلاش دولت براي عيد 92

عید 92 با فراوانی و قیمت‌های كنترل شده

عکس خبري -عيد 92 با فراواني و قيمت‌هاي کنترل شده

اخبار رسیده از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف حاكی از تلاش دولت برای گذران عید با قیمت‌های كنترل شده و فراوانی خدمات و كالاهای عیدانه است.


به گزارش نما، روزنامه جوان امروز دوشنبه 91/11/23 نوشت: اخبار رسیده از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف حاکی از تلاش دولت برای گذران عید با قیمت‌های کنترل شده و فراوانی خدمات و کالاهای عیدانه است.

همچنین علاوه بر این اقدامات در عرضه بیشتر کالاها قرار است سیستم توزیع با جدیت بیشتری نظارت شود و برای این منظور نیز بسیج را به کمک گرفته‌اند تا سوء استفاده‌های موردی نیز کمتر به چشم بخورد.

آغاز ذخیره‌سازی بنزین برای نوروز
بنابر این گزارش، مصطفی کشکولی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با ‌خبرگزاری فارس گفته است: هم اکنون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مشغول ذخیره‌سازی سوخت مورد نیاز ایام نوروز است تا در طول این روزها مشکلی برای مصرف‌‌کنندگان ایجاد نشود.

وی ادامه داد: همزمان با برنامه‌ریزی برای ذخیره‌سازی، توزیع و عرضه بنزین نوروزی، باید تمامی جایگاه‌های گاز فشرده طبیعی CNG با پیشرفت اجرایی بیش از 90 درصد تا پیش از نوروز امسال در مدار بهره‌برداری قرار بگیرد، تا ضمن افزایش تعداد جایگاه‌های سی ان جی در کشور مشکل سوخت رسانی در این زمینه نیز کاهش یابد. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خاطرنشان کرد: به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که عملیات سوخت رسانی در تمام مناطق و نواحی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی متوقف نشود.

توزیع 280هزارتن کالای اساسی و میوه
وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز همزمان با نزدیک شدن به ماه پایانی سال و در آستانه سال نو وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ریزی گسترده برای توزیع بیش از 280 هزارتن کالای اساسی و میوه شب عید از محل ذخایر خبر داد.

به گزارش «جوان» به نقل از شبکه اطلاع رسانی این وزارتخانه، مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اقلام با قیمت مناسب در 31 استان کشور عرضه می‌شود و با توجه به وجود ذخایر فراوان بخش‌هایی از آنها برای ماه‌های بعدی سال آینده باقی خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرده است: درحال حاضر 20 هزارتن مرغ در سطح عرضه به قیمت هر کیلوگرم 5 هزار و 100 تومان برای مصرف کننده در شبکه سراسری درحال توزیع است وهمچنین توزیع گسترده برنج از طریق مباشران در سراسر کشور در حال انجام است. وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد 180 هزارتن کالای اساسی پرمصرف و مورد نیاز مردم برای شب عید توضیح داد: دراین ایام 70 هزار تن مرغ، 30 هزارتن گوشت قرمز، 30 هزار تن برنج، 20 هزارتن روغن، 30 هزارتن شکر ازطریق نمایشگاه‌های بهاره (عرضه مستقیم کالا)، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز فروش تا 25 اسفند ماه توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: 100 هزارتن میوه ایام عید نیز شامل 60 هزار تن پرتقال و 40 هزارتن سیب است که تماماً از محل تولید داخلی تأمین شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توافق و هماهنگی‌های انجام شده با سازمان‌های تعاون روستایی و میادین میوه و تره‌بار برای عرضه انواع محصولات کشاورزی و غذایی در 132 میدان دایمی و 49 میدان محلی گفت: در این ایام اقلام کشاورزی و غذایی نیاز مردم، با تخفیف‌های ویژه و به صورت کیفی ارائه خواهد شد. غضنفری گفت: توزیع کالای اساسی و میوه از ابتدای اسفندماه براساس جداول کنترل نظارت استان‌ها در سراسر کشور و بر مبنای تاریخ مورد نظر مسئولان استانی آغاز و تا نوروز سال آینده ادامه خواهد داشت. وی افزود: در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا، اصناف و تولید‌‌کنندگان کالاهای خود را با تخفیف ویژه ارائه خواهند کرد و همچون گذشته نیز دستگاه‌های مسئول، اقلامی همچون گوشت مرغ، گوشت قرمز، میوه و مرکبات ذخیره‌سازی شده، برنج، شکر و روغن مورد نیاز مردم را با نرخ‌های پایین‌تر از بازار در اختیار مردم قرار می‌دهند.

پیش‌فروش اینترنتی بلیت اتوبوس
همچنین پیش‌فروش اینترنتی بلیت اتوبوس‌های نوروزی از امروز 23 بهمن‌ماه و پیش‌فروش حضوری بلیت اتوبوس از ابتدای اسفند‌ماه آغاز می‌شود. طرح نوروزی جابه‌جایی مسافر از 24 اسفندماه 91 آغاز و تا 16 فروردین ماه 92 ادامه دارد. شرکت و مؤسسات حمل و نقل مسافر در این ایام از حداکثر ظرفیت ناوگان تحت پوشش خود برای ایام پیک تقاضا و همچنین مسیرهایی که حجم بالایی از جابه‌جایی مسافر را دارند استفاده می‌کنند. همچنین نرخ بلیت اتوبوس در راستای جبران سفر‌های یک‌سرخالی ناوگان، تنها برای این ایام یعنی از 24 اسفند ماه 91 تا 16 فروردین ماه 92، با حداکثر 20 درصد افزایش مواجه است و پس از 16 فروردین، نرخ‌ها‌ به حالت قبلی خود برمی‌گردد.

۱۳۹۱/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...