نسخه چاپی

انتقاد رسانه‌های آلمان از احوالپرسی خانم سیاستمدار با سفیر ایران

عکس خبري -انتقاد رسانه‌هاي آلمان از احوالپرسي خانم سياستمدار با سفير ايران

مطبوعات و رسانه‌های آلمانی و لابی حامی اسرائیل در آلمان از خوش و بش گرم خانم «گلودیا روث» رهبر حزب سبزهای آلمان با «رضا شیخ عطار» سفیر ایران در آلمان در حاشیه كنفرانس امنیتی مونیخ كه عكس و فیلم آن چند روزی است در رسانه‌ها منتشر شده، هنوز انتقاد می كنند.

به گزارش نما به نقل از عصر ایران، با وجودی که شیخ عطار سفیر کشورمان در آلمان در مصاحبه ای اعلام کرد که با این خانم «ملامسه ای» نداشته و صرفا دستش را بالا گرفته است، اما برخی مطبوعات آلمان از خوش‌ و بش گرم خانم روث با سفیر ایران در آلمان انتقاد کرده‌اند.

روزنامه «بیلد» آلمان در این زمینه عکس این خوش وبش را در صفحه نخست خود با تیتر «بازنده روز» چاپ کرد .

یکی از ستون نویسان مشهور روزنامه «دی ولت» آلمان نیز اقدام این سیاستمدار زن آلمانی در خوش و بش گرم با سفیر ایران را «شرم آور» خوانده است.

هفته نامه «اشپیگل» نیز به بهانه انتشار این عکس نوشت که خانم روث در جریان سفر 3 سال پیش خود به ایران هیچ انتقادی از رفتارهای مورد انتقاد حکومت ایران در زمینه نقض حقوق بشر نکرده است.

برخی از چهره های اپوزیسیون ایرانی مقیم آلمان نیز رفتار این سیاستمدار آلمانی را تقبیح کردند و مدعی شدند حزب سبزها از قدیم الایام نقش لابی حکومت ایران در آلمان را بازی می کند.

برخی رسانه های آلمانی نیز به سابقه سفر خانم روث در سال 2010 به ایران اشاره کرده اند و نوشتند این سیاستمدار آلمانی علی رغم اینکه سیاست های حکومت ایران مورد انتقاد (غرب) است ، با حاکمان ایران روابط گرم و نزدیکی دارد.

«دتر گرومن» رییس شورای یهودیان آلمان (لابی حامی رژیم صهیونیستی) نیز از خوش و بش گرم خانم روث با سفیر ایران در برلین به شدت انتقاد کرد.

روزنامه "زوددویچه سایتونگ" چاپ مونیخ نیز در واکنش به این خبر ، اظهارات سخنگوی خانم روث را در واکنش به این انتقادات انعکاس داده و به نقل از سخنگوی رهبر حزب سبزهای آلمان نوشت : «خانم روث در مقابل اقدام غیر منتظره سفیر ایران در بالا بردن دست هایش واکنش نشان داده و یک تماس کوتاه دستی با او داشته است.»

۱۳۹۱/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...