نسخه چاپی

سناریوی قلعه‌نویی برای حذف برنامه 90/ آقای قلعه نویی،كدام را باور كنیم؟

عکس خبري - سناريوي قلعه‌نويي براي حذف برنامه 90/ آقاي قلعه نويي،کدام را باور کنيم؟

سرمربی استقلال چند روز پس از پخش تصاویر هوادار كتك خورده ای كه به بازی كردن پسرش معترض شده بود، شمشیر را از رو برای مجری برنامه 90 بست. او تلویحا برادر فردوسی پور را متهم به دلالی كرد و مدعی شد كه بدون 90 سطح فوتبال ایران از آسیا بالاتر خواهد رفت .

امیر قلعه نویی قصد ندارد درگیری با رسانه ها را تمام کند. هنوز یک هفته از دادن لقب اجنبی پرست به خبرنگاران نگذشته که حالا حمله به عادل فردوسی پور را شروع کرده است.

او در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی با راه آهن تلویحا ادعا کرد که برادر فردوسی پور در آوردن بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ های اروپایی به تیم ملی نقش دارد: «اینکه امیر قلعه نویی از آقایان بازیکن نمی گیرد و برادری ندارد که کارهای بازیکنان دو رگه را انجام دهد باید به او حمله شود؟ من پسرم را به زمین فوتبال آوردم و از 6 سالگی با او کار کردم. او در نوجوانان سپاهان بازی کرده و پارسال در لیگ سراسری با تراکتورسازی به میدان رفته است. اگر به فوتبال نیاورمش به او بگویم که کجا برود. فردوسی پور عواملی دارد و خودش مظلوم نمایی می کند و هر کسی را دلش بخواهد مطرح می کند.»

معلوم نیست منظور قلعه نویی از مطرح کردن این اتهام، کدام بازیکن بوده و اتهامش تا چه اندازه حقیقت دارد. او در مورد پخش تصویر تماشاگری که از لیدر استقلال کتک خورده بود هم گفت: «با پراید دنبال او افتادند و در ابتدای خیابان جنت آباد از او عکس گرفتند. من از فردوسی پور می پرسم برنامه 90 دوشنبه پیش که فشرده بود چطور خبر خبرگزاری ایسنا را کار نکرد و خبر خبرگزاری دیگری را به مردم نشان داده است. یعنی آن آدم اینقدر مهم بوده؟ من این همه جوان تحویل لیگ داده ام؛ مثل امید ابراهیمی که اتفاقا در بازی های دوستانه چهره شد یا همین میثم جودکی که 5 ماه است با ما کار می کند، آینده تیم ملی است. اگر الان به این جوانان بازی ندهم کی بازی بدهم؟ اگر پسر من بازی نکند و پای قمار برود خوب است؟»

سرمربی استقلال از اینکه فردوسی پور بحث تابعیت او را مطرح کرده هم ناراحت است: «عادل فردوسی پور دنبال آن داستان هاست ولی خوب است من هم در زندگی آقایان دخالت کنم؟ دوستان گفتند زیر پرچم فلان کشور قسم خورده، آیا این حرف ها درست است؟ اینها پروژه سازی می کنند. من 32 سال است در این فوتبال حضور دارم. این آقایان مظلوم نمایی می کنند و طوری به مردم نشان می دهند که آنها خیال کنند او چه آدم خوبی است.»

او ادعا می کرد، فردوسی پور در مورد کسی نامردی می کند که چندین بار درباره او مردانگی کرده است: «بعد از دیدار 3-2 استقلال مقابل پرسپولیس دو بار به خاطر عادل فردوسی پور مردانگی کردم. ایشان همراه آقای آقازمانی از 8 صبح با من تماس می گرفتند که روی خط بیایم، اما او به جای مردانگی 30 بار علیه من نامردی کرد. او ابزار است که هم به جامعه و هم به فوتبال خیانت می کند. به خدا قسم اگر فوتبال ما 90 نداشته باشد مثل کشتی از آسیا هم فراتر می رود.»

اما قلعه نویی دست بردار جلسه انجمن ورزشی نویسان و اخباری که به بیرون درز کرد نیست. او در این باره هم گفت: «دوستان عزیز در جلسه انجمن ورزشی نویسان حضور داشتندو از همه آنها تشکر می کنم اما از یکی از دوستانم به نام آقای خسروی سوال دارم. مگر ما 20 بار تاکید نکردیم که اخبار جلسه بیرون نرود؟ چرا عین آن حرف ها در روزنامه ها کار شد؟ وقتی می گویم برخی قلم ها آلوده است اینجا مشخص می شود. دوستان به خودن انجمن هم رحم نکردند. شما بگویید این آدم ها چه کسانی بودند که اخبار جلسه را به بیرون منتقل کردند؟
دوستان عزیز من همین قلم های آلوده در خدمت برنامه آلوده است. فردوسی پور از من چالشی سوال می کند. من سکوت می کنم اما فردا یا پس فردا عواملش باز هم این سوال ها را می پرسند. برخی آدم هایی که با فردوسی پور به فوتبال می روند همان ها حمله می کنند، باز هم می گویم برخی ها که به همه برنخورد!»

درگیر نشوم قلعه نویی نیستم

اعتراض های قلعه نویی در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با راه آهن هم ادامه داشت. او وقتی با سوال یکی از خبرنگاران مواجه شد که از او پرسید بهتر نیست کمتر با رسانه ها درگیر شود؟ در پاسخ به این سوال گفت: «اگر این کار را بکنم دیگر قلعه نویی نیستم. حضرت علی (ع) گفت باید حق را بگویید. 330 مقاله را دیده ام. از آن ماجرا (درگیری در تمرین) عکسی گرفته اند که پشت آن برج میلاد است. جالب اینکه در همین صحنه درگیری، یک بنده خدا را برده اند و عکسی از او گرفته اند که به این درگیری ربط داشت که پشت همان عکس نیز برج میلاد است. من مانده ام آن عکاس در آن صحنه درگیری کجا بود و می دانست چنین اتفاقی رخ خواهد داد؟»

قلعه نویی ادعا کرد کسانی که انتقاد می کنند، از قیافه او خوششان نمی آید: «ما نمی گوییم جامعه خبرنگاری ناپاک است اما برخی قلمشان آنطور نیست که حق را انعکاس بدهند. یک آدم هر چه دوست داشته سر تمرین گفته و بعد از او مصاحبه گرفته اند. فردا این فرد می گوید هر کس می خواهد خود را نشان بدهد. نشستی با خبرنگاران داشتیم و گفتیم این حرف ها بیرون نرود اما واو به واوش (کلمه به کلمه) منتشر شد. من می گویم جو پاک است، آنهایی که علیه من قلم می زنند از کسی پول نمی گیرند اما از قیافه من خوششان نمی آید و به کسی انگ نمی زنیم. من می گویم خبرنگاران پاکند و هیچ مشکلی هم نیست اما ...»

کدام را باور کنیم؟

قلعه نویی (آبان 90): در صداقت و سلامت فردوسی پور شکی نیست

قلعه نویی (بهمن 91): فردوسی پور مافیای فوتبال است

امیر قلعه نویی در حالی عادل فردوسی پور را مافیای فوتبال می خواند که پیش از این در مصاحبه های قبلی اش عنوان کرده بود در صداقت و سلامت عادل فردوسی پور هیچ شکی ندارد.

هفته نامه مثلث در تاریخ بیست و ششم آبان سال گذشته، مصاحبه ای از امیر قلعه نویی چاپ کردکه در آن، سرمربی فعلی استقلال حرف هایی زده بود که با حرف های این روزهای او تفاوت های زیادی دارد: «تاکید می کنم وقتی پای اسم خودم در بین است همواره سکوت کرده ام اما وقتی پای حق تیمم در بین بوده موضعگیری کرده ام. تعریف از شخصیت عادل هیچ وقت با توجه به اتفاقات متغیر نبوده است. همیشه اعتقاد داشته ام که عادل فردوسی پور آدم با صداقت و زحمتکشی است. در صداقت و سلامت عادل هیچ شکی وجود ندارد. خوشبختانه او امروز پایگاه مردمی خوبی هم دارد و هیچ کس را پیدا نمی کنید که بگویداین جوان مورد خاصی دارد.»

قلعه نویی در این مصاحبه گفته که تعریف از شخصیت عادل هیچ وقت با توجه به اتفاقات، متغیر نبوده است اما به نظر می رسد که برخلاف گفته های قلعه نویی، موضع او با توجه به اتفاقات تغییرات زیادی می کند. البته این اولین بار نیست که وقتی منافع قلعه نویی در میان است، تغییر موضع می دهد و نظرش 180 درجه عوض می شود. او ماجرایی مشابه با مجید جلالی هم دارد.

قلعه نویی بعد از قهرمانی در لیگ هشتم در مقابل دوربین های تلویزیونی فریاد زد «مجید جلالی خیلی مرد است» اما در لیگ نهم، زمانی که سرمربی سپاهان بود، بعد از یک بازی جنجالی مقابل فولاد در کنفرانس خبری بعد از بازی، جلالی را یارو خطاب کرد. عبارتی که مجید جلالی را خیلی ناراحت کرد و در برنامه 90 همان هفته در واکنش به این حرف های قلعه نویی گفت: «آن روز شرایط اینطور بوده و منافع شان می گفته که من بشوم مرد اما حالا شرایط طوری است که شأن من می شود یارو!»

آبان 90


عادل فردوسی پور آدم با صداقت و زحمتکشی است. در صداقت و سلامت عادل هیچ شکی وجود ندارد. خوشبختانه او امروز پایگاه مردمی خوبی هم دارد و هیچ کس را پیدا نمی کنید که بگوید این جوان مورد خاصی دارد.

بهمن 91


عادل فردوسی پور ابزاری است که هم به جامعه و هم به فوتبال خیانت می کند. او مافیای فوتبال است.

۱۳۹۱/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
يوسف شريفي
0
0
۱۳۹۱/۱۱/۲۴
من سالهاي سال عادت کرده ام که شبهاي دوشنبه بي خوابي بکشم فقط بخاطر برنامه 90 و ساعت بيولوژيک جسم من نيز دوشنبه هااينطور تنظيم شده است.شريفي طرفدار ملوان از رشت
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...