نسخه چاپی

فرج الله سلحشور:

سینمای اسلامی به دنبال دروغ نیست

كارگردان سینما و تلوزیون گفت: سینمای اسلامی به دنبال دروغ نیست و حقایق را بیان می‌كند و انسان محوری ندارد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، فرج‌الله سلحشور صبح امروز در اختتامیه جشنواره شعر و سرود انقلاب در فرهنگسرای انقلاب اسلامی اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی ماهیت سینما برای مردم روشن بود و خانواده‌های مذهبی با سینما و تلوزیون هیچ کاری نداشتند و ما به خوبی می‌دانستیم که سینما کانال ورود فرهنگ بیگانه به کشور ما است.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی شرایط کاملا تغییر کرد و افرادی مذهبی وارد سینما شدند اما چون هیچ تجربه‌ای نداشتند، مسئولین تصمیم گرفتند همان هنرمندان قبل از انقلاب را وارد سینما کنند و کاری که نباید اتفاق می‌افتاد، افتاد.

وی ادامه داد: من جزء کسانی بودم که قبل از انقلاب سینما آتش زدم و متاسفانه بعد از انقلاب برای همان سینماها موزه درست شد و هنوز هم از آنها حمایت می‌شود.

سلحشور خاطرنشان کرد: اوایل انقلاب قرار بود تنها افراد مذهبی وارد این حوزه شوند اما کم کم حتی یک نفر از آنها باقی نماند و محسن مخملباف یکی از همان افراد بود، سینما قاتل افراد خودخواه است، افرادی که تنها به دنبال شهرت هستند و تمام ارزش‌هایشان را به خاطر شهرت زیر پا می‌گذارند.

وی بیان کرد: سینمای اسلامی به دنبال دروغ نیست و حقایق را بیان می‌کند و انسان محوری ندارد، به این معنا که نظر شخصی‌اش را بیان نمی‌کند؛ همچنین سینما به دنبال زیبایی ظاهری قصه نیست و زیبایی در مکتب ما یعنی چیزی که با چشم دیده نمی‌شود.

سلحشور تصریح کرد: تنها کسی که خوب می‌داند این سینما چیست، مقام معظم رهبری هستند و ایشان بر این عقیده‌اند که باید ماهیت سینمای ما تغییر کند و بر اساس اصول دینی و اخلاقی خودمان باشد نه فرهنگ غرب، که به همه ما اثبات شده آنها دشمن ما هستند.

۱۳۹۱/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...