نسخه چاپی

نقش فرزندان پیامبر در تاریخ و تمدن‌اسلامی

جلسۀ معرفی كتاب «فرزندان پیامبر در دورۀ معاصر: مطالعۀ موردی حوزۀ نجف» نوشتۀ رافائل مائوریللو كه امسال جایزۀ كتاب سال جمهوری اسلامی ایران را از آنِ خود كرد، روز چهارشنبه ۲۶ بهمن، با حضور نویسنده برگزار می‌شود.

به گزارش نمابه نقل از روابط عمومی مؤسسۀ امام موسی صدر، جلسۀ معرفی کتاب «فرزندان پیامبر در دورۀ معاصر: مطالعۀ موردی حوزۀ نجف» نوشتۀ رافائل مائوریللو که امسال جایزۀ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را از آنِ خود کرد، روز چهارشنبه 26 بهمن، با حضور نویسنده برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، این کتاب در اواخر سال 2011 میلادی در رم به زبان انگلیسی منتشر شده است و نقش فرزندان پیامبر (سادات) را در تاریخ معاصر و تمدن اسلامی بررسی می‌کند.

رافائل مائوریللو که برای حضور در جایزۀ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، به ایران سفر کرده است، روز چهارشنبه، 26 بهمن 1391 با حضور در مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر دربارۀ این کتاب و پژوهش‌هایش دربارۀ خاندان صدر، و دیگر پژوهش‌هایش دربارۀ سادات و فرزندان پیامبر سخن خواهد گفت.

مائوریللو در این کتاب خود، علاوه بر خاندان صدر، خانواده‌های حکیم، خویی و بحرالعلوم نیز مطالعه کرده است.

نگارنده کتاب، سادات نجف را صاحبان نقش‌های بزرگ در تاریخ اسلام می‌داند و برای مثال از آیت الله ابوالقاسم خویی، آیت الله محمدباقر صدر، محمدباقر حکیم، آیت الله علی سیستانی، عمار الحکیم و مقتدی صدر در عراق؛ آیت الله روح الله خمینی، آیت الله علی خامنه‌ای، و محمد خاتمی در ایران؛ امام موسی صدر، محمدحسین فضل الله، و حسن نصرالله در لبنان؛ محمدعلی شیرازی، صادق شیرازی، محمدتقی مدرسی و هادی مدرسی در خلیج فارس؛ و محمد بحرالعلوم، مجید خویی، فاضل میلانی در غرب نام می‌برد.

نویسنده این کتاب، با تکیه بر منابع مبسوط و دست اول فارسی و عربی و مصاحبه‌هایی که بین سال‌های 2005 تا 2011 میلادی برابر با سال های 1383 تا 1390 خورشیدی با اعضای خاندان‌های بحرالعلوم، حکیم، خویی، صدر، و اطرافیان آن‌ها انجام داده است، درباره دوره‌ای سخن گفته که به انقلاب اسلامی ایران (1357/1979) انجامیده و تا روزگار ما ادامه یافته است.

در این کتاب چهار بخشی، افزون بر مقدمه، از فضای سیاسی و اجتماعی امروز عراق از نگاه تاریخی، تاریخ خانواده‌های سادات، زنان سیده و نیز تعامل سادات با مقوله جهانی شدن سخن به میان آمده است.

این کتاب را انتشارات فابریزیو سرا ادیتوره با همکاری دانشکده شرق‌شناسی دانشگاه رم در 196 صفحه منتشر کرده است.

دکتر رافائل مائوریللو، دانش‌آموخته دانشگاه رم در رشته تمدن اسلامی، تاریخ و زبان‌شناسی است و کتاب دیگری نیز درباره خاندان صدر با عنوان شیوه‌های ازدواج در خاندان پیامبر، نوشته است که به‌زودی منتشر خواهد شد.

این جلسه روز چهارشنبه 26 بهمن 1391 از ساعت 16، در مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر به آدرس تهران، میدان هفت تیر، بالاتر از مسجد الجواد، کوچۀ شریعتی، پلاک 10، واحد 2، برگزار می‌شود و حضور برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

۱۳۹۱/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...