نسخه چاپی

نظر سناتور آمریكایی درباره جوایز آرگو

عضو حزب دمكرات آمریكا با اشاره به فیلم آرگو گفت: جوایزی كه به این فیلم تعلق گرفته توسط كسانی است كه خود در هالیوود مشغول به كارند و هالیوود یك نظام سرمایه‌داری ریشه‌دار در استعمار آمریكا است.


به گزارش نما، سناتور مایک گراول، عضو حزب دمکرات آمریکا و کاندیدای اسبق ریاست جمهوری این کشور در گفت‌وگو با فارس، درباره تفکر فلسفی پشت هالیوود و اعتقاد وی به چنین مسئله‌ای گفت: در این مورد هیچ شکی وجود ندارد، پشت پرده این صنعت سینمایی به شدت اعتقاد فلسفی و فرهنگی نهفته است.



* هرگاه درباره هالیوود صحبت می‌شود، در واقع صحبت درباره قدرت است

وی با بیان اینکه هالیوود در واقع مبلغ دولت آمریکا است، افزود: توجه داشته باشید که هرگاه درباره هالیوود صحبت می‌شود، در واقع صحبت درباره قدرت است، قدرتی که اقتصاد، مذهب و فرهنگ را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، معرفی این قدرت نیاز به تبلیغات وسیع دارد که هالیوود این وظیفه را به عهده دارد.

این سناتور همچنین درباره فیلم «آرگو» و جوایزی که به آن تعلق گرفته گفت: در واقع جوایزی که به این فیلم هالیوودی تعلق می‌گیرد توسط کسانی است که خود نیز در این صنعت سینمایی مشغول به کار هستند و در واقع آنها دوست دارند که خودشان به خودشان جایزه بدهند، که این اصلا خوب نیست.

وی افزود: این تنها کمک به کسب پول و سرمایه بیشتر در عرصه سرگرمی است که در ادامه مخاطبان بیشتری فیلم را می‌بینند و دیگران نیز فیلم را می‌ستایند و این پروسه همچنان ادامه می‌یابد، می‌دانید که طبیعت بشر همواره اینگونه بوده که دوست داشته در همه زمینه‌ها چه اقتصادی، چه فرهنگی و چه دیگر زمینه‌ها بهترین باشد، که هالیوود نیز در این مورد متفاوت از دیگر نقاط جهان نیست و در نظر داشته باشید که هالیوود یک نظام به شدت سرمایه‌داری است، سرمایه‌داری که ریشه در استعمار طلبی آمریکا دارد.



* بن‌افلک ایران را کشوری خطرناک معرفی می‌کنند ولی در واقع ایران کشور زیبایی است

گراول ادامه داد: به همین خاطر زمانی که در هالیوود به بن‌افلک احترام گذاشته می‌شود همه می‌گویند چه بازیگر خوبی، چه آدم خوبی و این ستایش‌ها در مورد تمامی متعلقات او حتی فیلمش نیز ادامه می‌یابد، که در این میان ایران را کشوری خطرناک معرفی می‌کنند ولی در واقع ایران کشور زیبایی است که اینکه یک نفر در این کشور در خشونت کشته شود، باورکردنی نیست.

وی با اشاره به اینکه جوایز در غرب سیاسی است درباره جایزه صلح نوبل که به باراک اوباما تعلق گرفت، گفت: فقط اوباما نبوده هنری کسینجر هم بوده، و اوباما تنها 50 روز پس از سوگند ریاست جمهوری جایزه نوبل گرفت در حالی که او هنوز هیچ کاری انجام نداده بود، او تنها معرف رنگین پوستی است که در راس حکومت آمریکاست در حالیکه عملکردش خیلی خیلی بد بوده است.

۱۳۹۱/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...