نسخه چاپی

گزینه احتمالی برای پایتخت بعدی ایران

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه مجلس برای انتقال پایتخت از تهران گفت: تبریز بعنوان مقصد بعدی پایتخت مطرح است.

به گزارش نما،‌ زهره طبيب‌زاده نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به تصميم مجلس براي انتقال پايتخت از تهران گفت: من با اين طرح موافق نيستم چراكه خيلي از بافت‌هاي شهري متناسب با پايتخت در تهران محيا است و انتقال به جايي ديگر و ايجاد سازوكارهاي جديد كار بسيار غلط است.

وي افزود: اگر تصميم بر جلوگيري از ازدحام و شلوغي است بايد سازوكار وروش ديگري از جمله سياست‌هاي تشويقي به مهاجرت از تهران اجرايي شوند و ايجاد اشتغال در شهرهاي دور از پايتخت، رسيدگي و اجراي عدالت اقتصادي در تقسيم امكانات اقتصادي و ... براي استان‌ها مطلوب‌تر باشد

اين عضو فراكسيون اصولگرايان در مجلس نهم همچنين تصريح كرد: اگر روند سياست‌گذاري‌هاي غلط براي پايتخت جديد نيز ادامه يابد، پايتخت جديد سرنوشتي چون تهران را خواهد داشت.

طبيب‌زاده با اشاره به گزينه‌هاي پايتخت جديد ايران گفت: تبريز بعنوان پيشنهاد مطرح است.

گفتني است؛ پيش از اين نيز كوليوند از بررسي طرح فوق در کميسيون‌هاي "امنيت ملي و سياست خارجي" ، "برنامه، بودجه و محاسبات"، "شوراها و امور داخلي"، "‌صنعايع و معادن" و کميسيون "عمران" خبر داده بود و گفته بود كه به احتمال زياد کميسيون شوراها، ‌کميسيون اصلي بررسي‌کننده اين طرح خواهد بود.

۱۳۹۱/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...