نسخه چاپی

فعالیت یك هزار و 830 جایگاه سوخت CNG در كشور

مجری طرح CNG كشور گفت: یك هزار و 830 جایگاه فعال عرضه CNG در زمان حاضر در كشور داریم كه بیش از 2 میلیون متر مكعب ظرفیت توزیع سوخت CNG دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'شهرام اسد پور' بعدازظهر شنبه در مراسم افتتاح همزمان 50 جایگاه جدید گاز طبیعی فشرده ( CNG ) در كشور افزود: برای افتتاح این جایگاه ها افزون بر سه میلیارد دلار سرمایه گذاری شده كه بخش اعظم آن برای افتتاح جایگاه ها و بخشی هم برای تجهیز ناوگان حمل و نقل اختصاص یافته است.

وی گفت: با گشایش رسمی فاز چهارم جایگاه‌های CNG، در مجموع 312 نازل عرضه گاز طبیعی فشرده شده دیگر به ظرفیت عرضه سوخت گاز طبیعی كشور افزوده شد.

اسد پورگفت: با راه اندازی كامل جایگاه های یاد شده برای 22 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.

وی افزود: با ساخت جایگاه های مورد اشاره، به طور میانگین روزانه حدود 17 تا 18 میلیون متر مكعب گاز طبیعی در جایگاه‌های CNG توزیع می شود كه با این تعداد مجاری عرضه، روزانه حدود 18 تا 20 میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی می‌شود.

اسد پور ادامه داد: با ساخت جایگاه‌های CNG ظرفیت توزیع ساعتی سوخت به خودروهای گازسوز كشور هم افزایش یافته به طوری كه اكنون در هر ساعت ظرفیتی برای عرضه حدود 2 میلیون نرمال متر مكعب گاز طبیعی به خودروها فراهم شده است.

۱۳۹۰/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...