نسخه چاپی

اسرائیل: حمله سایبری را ما شروع كردیم اما حالا ایران حرف اول را می زند

یك موسسه امنیتی رژیم صهیونیستی نسبت به اقتدار ایران در حوزه نبرد سایبری ابراز نگرانی كرد.موسسه مطالعات امنیت ملی وابسته به دانشگاه تل آویو در پژوهشی كه به جنگ های الكترونیكی و سایبری اختصاص دارد خاطرنشان می كند: بخش سایبری وزارت دفاع آمریكا قصد دارد تغییرات كلی ای در جنگ سایبری اعمال كند.


يك موسسه امنيتي رژيم صهيونيستي نسبت به اقتدار ايران در حوزه نبرد سايبري ابراز نگراني كرد.موسسه مطالعات امنيت ملي وابسته به دانشگاه تل آويو در پژوهشي كه به جنگ هاي الكترونيكي و سايبري اختصاص دارد خاطرنشان مي كند: بخش سايبري وزارت دفاع آمريكا قصد دارد تغييرات كلي اي در جنگ سايبري اعمال كند.

به ويژه اطلاعاتي كه از سوي برخي منابع رسمي و علني مخابره شده نشان مي دهد آمريكا نزديك به 90درصد بودجه الكترونيكي خود را صرف دفاع از خود مي كند در حالي كه تنها 10درصد از اين بودجه را به حملات الكترونيكي اختصاص داده است. مسأله اي كه باعث تضعيف نيروي هجومي آمريكا شده است.

اين گزارش يادآور شده است: مقام هاي آمريكايي خود مي دانند كه حملات الكترونيكي اي كه به ايران انجام مي دهند از سوي اين كشور بي پاسخ نمي ماند و حتي در برخي مواقع بسيار قدرتمندتر از حملاتي است كه خودشان انجام مي دهند. مسأله اي كه به اذعان مقام هاي آمريكايي باعث شده است تا ايران قدرتمندترين كشور در حوزه الكترونيك و جنگ سايبري باشد.

به گزارش ديپلماسي ايراني به نقل از القدس العربي، چاپ لندن، اين موسسه مطالعات صهيونيستي در ادامه گزارش مي دهد: ايران پس از نخستين حمله سايبري به تأسيسات هسته اي اش به سرعت بر روي فضاي سايبري خود كار كرد و اكنون به كشور قدرتمند جهان در جنگ سايبري تبديل شده است.

موسسه مطالعات امنيت ملي اسرائيل به كاخ سفيد هشدار مي دهد، حملات سايبري در آينده مي توانند هزينه هاي بسيار سنگيني را متحمل ايالات متحده آمريكا كنند و اگر واشنگتن به اين موضوع توجه نكند و مسأله گذشت زمان را جدي نگيرد متحمل حملات سايبري بسيار جدي اي خواهد شد كه هزينه هاي ناشي از آن سرسام آور خواهند بود.

اين موسسه در ادامه از ايالات متحده آمريكا مي خواهد كه توانايي هاي سايبري جمهوري اسلامي ايران را جدي بگيرد و مطالعاتي جدي بر روي قدرت ميداني و الكترونيكي آن انجام دهد.

موسسه مذكور به آمريكا و اسرائيل هشدار مي دهد ايران هميشه آماده واكنش به هرگونه حمله سايبري است از اين رو بايد خود را آماده مواجهه با هرگونه حمله سايبري از سوي ايران كنند.

در اين گزارش به نقل از يكي از مقام هاي عالي رتبه نيروي هوايي آمريكا آمده است: ايران پس از حمله سايبري به تأسيسات هسته اي اش در سال 2010توانسته است امكانات الكترونيك و سايبري خود را به شدت تقويت كند و به زودي به قدرتي بزرگ تبديل خواهد شد.ايراني ها اكنون از چنان قدرتي در فضاي سايبري برخوردارند كه براي آمريكايي ها به هيچ وجه قابل تصور نيست به گونه اي كه مي توان گفت در جنگ سايبري در سطح جهان در حال حاضر حرف اول را مي زنند.

۱۳۹۱/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...