نسخه چاپی

حواشی"استرداد" فیلم برگزیده جشنواره

یك فیلم چند میلیاردی كه مورد اشاره مدعیان مخفی كاری و حساب سازی در اعلام هزینه تولید فیلم‌های دولتی است برنده بیشترین و مهم‌ترین جوایز جشنواره امسال وزارت ارشاد شد.



يك فيلم چند ميلياردي كه مورد اشاره مدعيان مخفي كاري و حساب سازي در اعلام هزينه توليد فيلم‌هاي دولتي است برنده بيشترين و مهم‌ترين جوايز جشنواره امسال وزارت ارشاد شد.

فيلم "استرداد" درحالي به موضوع طلاهاي ربوده شده از ايران توسط اشغالگران مي‌پردازد كه سازندگان آن به بازنگري‌هاي مكرر براي توجيه پذير كردن روال فيلم اذعان دارند. با اين همه، پايان بندي فيلم تا چند روز قبل از جشنواره به گونه‌اي بوده كه پهلوي اول را قهرمان احقاق حقوق ملت جلوه مي‌داده و پايان بندي كنوني هم به اشغالگران شمال و جنوب ايران امكان مي‌دهد كه با استناد به همين فيلم ادعا كنند طلاهاي مسروقه به ايران پس داده شده است.

درحالي كه كارشناسان تاريخ معاصر و حقوقداناني كه به اين تحريف تاريخي اعتراض دارند، اعلام برگزيده شدن چنين فيلمي با اصل دفاع از منافع ملي آنهم در روز پيروزي انقلاب اسلامي موجب نگراني كساني شده است كه اين كار را تلاش تازه‌اي براي جلب رضايت هنجارستيزان و سلطنت طلبان مي‌دانند.

۱۳۹۱/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...