نسخه چاپی

دادگاه مبارك وارد مرحله سرنوشت سازشد

روند محاكمه حسنی مبارك دیكتاتور سرنگون شده مصر و همدستانش وارد مراحل تعیین كننده و سرنوشت سازی شده است.

العالم:جلسه پانزدهم دادگاه حسني مبارك، علاء ، جمال و حبيب العادلي ، وزير كشور مبارك، و 6 تن از معاونانش وارد مراحل تعيين كننده و سرنوشت سازي شده است.

مبارك و همدستانش در اين جلسه، كه 3 روز به طول مي انجامد، قرار است كيفر خواست دادستاني كل را استماع كنند.

گفتني است جلسه پانزدهم محاكمه مبارك روز گذشته ( سه شنبه ) آغاز شد. دادستان در اين جلسه، كه تنها يك ساعت به طول انجاميد، ادله قتل تظاهر كنندگان را خطاب به مبارك و ديگر متهمان قرائت كرد.

اين جلسه از محاكمه مبارك همچون جلسات قبل احساس نگراني و بي اعتمادي وكلاي خانواده هاي قربانيان را نسبت به عملكرد غالفگير كننده دادستاني احيا كرد، زيرا انتظار مي رفت كه ادله قانوني محكمي درباره مسئوليت متهمان قتل تظاهركنندگان و فساد مالي آن ها ارائه شود.

"محمد فريد"، عضو كميته دفاع از خانواده هاي شهدا و مجروحان، در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: همانگونه كه پيش بيني مي شد دادستاني در كيفرخواست به كليات مسئله پرداخت و به جزئيات وقايع مربوط به قتل و مجروحيت تظاهركنندگان نپرداخت. دادستاني كل در اين زمينه قطعا كوتاهي كرد.

وي افزود: تعداد شهدا و مجروحاني كه دادستاني كل آمار آنها را ارايه كرد به هيچ وجه با تعداد واقعي ،كه عبارت از 6 هزار مجروح و كشته است، تناسب ندارد.

شايان ذكر است كه در جلسه ديروز نيز مانند جلسات قبل شماري از خانواده هاي شهدا و قربانيان در بيرون از مقر دادگاه تجمع كرده و خواستار قصاص و اجراي عدالت شدند.

يكي از خانواده هاي قربانيان در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: اين دادگاه بايد مجري عدالت باشد و متهم بايد محاكمه و حسابرسي شود. قربانيان از جوانان مصر بوده اند كه ضد فساد 30 ساله انقلاب كردند. خواسته ما قصاص است، خون فرزندان ما پايمال نخواهد شد.

پس از اعلام تاخير يك روزه دادگاه براي تكميل كيفرخواست، هواپيماي رئيس جمهور متهم بار ديگر به زمين نشست تا او را به مركز جهاني طب (محل اقامت مبارك) منتقل كند.

و اين گونه است كه پس از برگزاري هر جلسه دادگاه مبارك و همدستانش، احساس نوميدي بسياري مردم را در بر مي گيرد و پافشاري آن ها را بر محاكمه واقعي متهمان و تثبيت دولت قانون و اجراي عدالت بيشتر مي كند.

۱۳۹۰/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...