نسخه چاپی

رسالت: روزی كه رهبری مجددا آیت‌الله هاشمی را به ریاست مجمع نصب فرمودند می‌دانستند كه او پای نظام ایستاده است/ حادثه قم تكرار فتنه 88 است

عکس خبري - رسالت: روزي که رهبري مجددا آيت‌الله هاشمي را به رياست مجمع نصب فرمودند مي‌دانستند که او پاي نظام ايستاده است/ حادثه قم تکرار فتنه 88 است

تجربه فتنه سال 88 نشان می‌دهد كه دشمن حاشیه‌سازی‌های خود را در روزهای بزرگی چون روز قدس، روز 13 آبان،‌روز 16 آذر و حتی روز عاشورا كلید می‌زند. حادثه قم تكرار همان‌هاست. قانون باید پاسخی در خور به این فتنه‌سازی بدهد.


به گزارش نما، کاظم انبارلوئی تحلیل گر سیاسی اصولگرا در سرمقاله امروز روزنامه رسالت به تحلیل و واکاوی اتفاقات تلخ روز 22 بهمن در قم پرداخته و آورده است؛

یوم‌الله 22 بهمن امسال حال و هوای دیگری داشت. رسانه‌های جهان یکی از استثنایی‌ترین حضورهای مردم در خیابان‌ها و کوچه‌ها را در حمایت از انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیز رهبری معظم انقلاب ثبت کردند.اینکه یک ملت در اندازه یک امت ظاهر شود و یکصدا فقط خدا را صدا زند باشکوه، تماشایی و غرورانگیز است. به قول امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوی اسلامی این "جز اراده الهی" چیز دیگری نیست. بازخوانی این پدیده برای خود ما و نیز دشمنان انقلاب خالی از لطف نیست.

1- سرویس‌های دشمن در کشور فعال هستند آنها در همه زوایای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی حضور دارند. ماهواره‌های غرب هدف‌گذاری خود را بر این مبنا قرار داده‌اند که یک ملت را از مسیر هدایت خارج کنند. آنها همه روزه انبوهی از اطلاعات به مراکز فرماندهی خود ارسال می‌کنند. از دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، از اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، از خلال برخی نظر سنجی‌های سفارشی و غیر سفارشی و ... تصویر آنها سیاه است.

آنها از شکاف نخبگان و شکاف قوا، شکاف مذاهب و اقوام همه روزه گزارش تهیه می‌کنند و روی میز تحلیل و تفسیر خود قرار می‌دهند و بر اساس آن پروژه‌های توطئه‌آمیز و دسیسه‌چینی‌های خود را سامان می‌دهند و شادی خود را نیز از آن پنهان نمی‌کنند. این تفسیرها و تحلیل‌ها هم سیاه است. اما در یوم‌الله 22 بهمن هر سال بساط تحلیل و تفسیر آنها به هم می‌ریزد و از خود سئوال می‌کنند آن گزارشات چیست، این حضور معجزه‌آسا و استثنایی کدام است؟

پاسخ روشن است. مردم حساب نظام، انقلاب، جایگاه ولایت فقیه و مصداق روشن آن را با بگومگوهای داخل انقلاب،‌مشکلات کشور، گرانی و تورم ، بی‌تدبیری‌ها، فشارها و تهدیدها و تحریم‌ها قاتی نمی‌کنند. حمایت از انقلاب را مردم واجب می‌دانند. مثل نمازخواندن، روزه گرفتن، جهاد فی سبیل‌الله ... کسی به خاطر ظلم همسایه یا بی‌مهری برادر یا خواهر یا حتی پدر ترک واجبات الهی نمی‌کند. حمایت از نظام از اوجب واجبات است. اگر امام خمینی (ره) هم آن را نمی‌فرمود مردم با درک والای تاریخی خود هم به این وظیفه عمل می‌کردند. مردم از جان و مال، فرزندان و آبروی خود برای انقلاب هزینه کردند. هیچ‌گاه این هزینه برای نان و آب و گوشت مرغ و کره و پنیر نبوده است. کافی است سرویس‌های جاسوسی دشمن به مزار شهدای انقلاب سر بزنند و یا وصیت شهیدان را مطالعه کنند یا با جانبازان و آزادگان عزیز گفتگو کنند و از همه مهمتر پایگاه طبقاتی کسانی را که بیشترین هزینه را برای پایداری انقلاب داده‌اند ببینند. کسانی از جان برای این ملک و ملت مایه گذاشته‌اند که کمترین نگاهی به دنیا و زخارف دنیوی نداشتند.
دشمن بداند حساب جاری انقلاب در نزد بانک قلوب ملت ایران همیشه پر است و طی سه دهه گذشته یک لحظه هم خالی نبوده است.

2- دشمنان نظام نباید دل خود را حتی به شکاف بین نخبگان خوش دارند. نخبگان به اندازه کافی عقلانیت سیاسی دارند که فاصله خود را با دشمنان خونخوار انقلاب حفظ کنند.سه روز قبل از برگزاری راهپیمایی باشکوه 22 بهمن آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی طی مصاحبه‌ای فرمودند؛ "پای نظام و رهبری تا آخر ایستاده‌ام" ایشان تاکید کرده‌اند؛ "تا نفس دارم پای هر ماموریت و تکلیفی هم درباره نظام و رهبری ایستاده‌ام" و چند روز قبل از راهپیمایی 22 بهمن هم گفته بودند؛ "مردم 22 بهمن چشم طمع دشمنان به نظام را کور می‌کنند."

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از سوی برخی دلسوزان و همین قلم، بارها به دلیل زاویه داشتن با نظام و رهبری مورد نقد قرار گرفته است. آنچه که ایشان اخیرا فرموده را باید پاسخ آن نقدها تلقی کرد. از این بابت باید از ایشان تقدیر کرد. آن روز که مقام معظم رهبری مجددا ایشان را به عنوان ریاست محترم مجمع نصب فرمودند از این حقیقت که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی پای نظام ایستاده است باخبر بودند. آن روز که مقام معظم رهبری همراه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و روسای قوا در اجلاس غیر متعهدها در تهران وارد شدند و دوربین‌های اکثر رسانه‌های جهان این تصویر را به دنیا انعکاس دادند به دنیا فهماندند که شکاف در حاکمیت ایران یک سراب است و دشمن خود را به این سراب مشغول نسازد. باید اذعان داشت همین درکی که در مردم برای حمایت از نظام و رهبری وجود دارد در نخبگان هم هست. بزودی این خودآگاهی خود را نشان خواهد داد. خواب‌هایی که دشمن برای بازتولید فتنه سال 88 دیده هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد.

3- حادثه به هم زدن سخنرانی ریاست محترم مجلس در قم یک حادثه کوچک و کم اهمیت نیست. کسانی که این پروژه را طراحی کردند قطعا از دلسوزان نظام و انقلاب نبودند. چون مردم حساب 22 بهمن، انقلاب و نظام را از گله‌گذاری‌ها و نقد مسئولان جدا می‌دانند و ثابت کرده‌اند که این درک تاریخی را دارند که این مفاهیم را با هم مخلوط نکنند. نتیجه این عمل زشت و خیانت‌آمیز روشن بود.

الف- راهپیمایی عظیم و تاریخی ملت در یوم الله 22 بهمن در رسانه‌های خارجی تحت تاثیر این حاشیه‌سازی قرار گرفت و آنها بهانه‌ای برای کم‌رنگ نشان دادن حضور مردم پیدا کردند.

ب- بزرگ‌نمایی اختلاف مسئولان و کشاندن آن به مراسم‌های ملی

ج- این جماعت کم‌شمار و اندک قطعا می‌دانستند که رهبر معظم انقلاب فرموده است: " از امروز تا روز انتخابات هر کس احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف به کار گیرد قطعا به کشور خیانت کرده است." بنابراین هیچ توجیهی برای این عمل خود نداشته‌اند. لذا دستگاه قضائی و امنیتی باید به این خیانت رسیدگی کند و ریشه‌های ارتباط این جماعت با نامحرمان و دشمنان نظام را مورد شناسایی قرار دهد.

د- تجربه فتنه سال 88 نشان می‌دهد که دشمن حاشیه‌سازی‌های خود را در روزهای بزرگی چون روز قدس، روز 13 آبان،‌روز 16 آذر و حتی روز عاشورا کلید می‌زند. حادثه قم تکرار همان‌هاست. قانون باید پاسخی در خور به این فتنه‌سازی بدهد.
حساب این جماعت از حساب جاری انقلاب جداست. باید در این امر تردید نکرد حتی اگر ظاهر امر این باشد که اینها از روی غفلت فریب خورده‌اند.

۱۳۹۱/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...