نسخه چاپی

دستاورد بزرگ ارتش سوریه در كشتن فرماندهان تروریست!

در طول سه ماه گذشته بیش از 150 نفر از فرماندهان ارتش آزاد سوریه – با اعلام نام و نشان – در درگیری با ارتش سوریه به هلاكت رسیده‌اند، مسئله‌ای كه باعث تحلیل رفتن قوای جنگی، روحیه درگیری و در نهایت، از بین رفتن كانال‌های ارتباطی گروه‌های متنوع شورشی در سوریه شده است. با كشته‌شدن اسماعیل محمود المصری، فرمانده تیپ توحید در درعا، آمار كشته‌های فرماندهان شورشیان تنها در طول هفته گذشته از رقم 50 نفر گذشت.

در طول سه ماه گذشته بيش از 150 نفر از فرماندهان ارتش آزاد سوريه – با اعلام نام و نشان – در درگيري با ارتش سوريه به هلاکت رسيده‌اند، مسئله‌اي که باعث تحليل رفتن قواي جنگي، روحيه درگيري و در نهايت، از بين رفتن کانال‌هاي ارتباطي گروه‌هاي متنوع شورشي در سوريه شده است. با کشته‌شدن اسماعيل محمود المصري، فرمانده تيپ توحيد در درعا، آمار کشته‌هاي فرماندهان شورشيان تنها در طول هفته گذشته از رقم 50 نفر گذشت.
همچنین گروه‌هاي مسلح شورشي که اعلاميه‌هاي مرگ فرماندهان خود را در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر مي‌کنند، به‌تازگی نيز از هلاکت فرمانده گردان «ابوالفحص» در ديرالزور خبر دادند. «اياد الفران» که فرمانده گروه موسوم به «حمزه بن‌عبدالمطلب» بود، در محله الحويقه در حومه دمشق کشته شد. کشته‌شدن فرمانده گروه‌ خطرناک «احفاد الرسول» به‌نام ابوعلي و همچنين هلاکت فرمانده گروه تروريستي «احرار الشام» در ادلب، شايد سخت‌ترين اين ضربات باشد.
يک منبع مطلع سوري در مورد دلايل تلفات گسترده فرماندهان شورشيان مسلح تأکيد مي‌کند که در بيست‌وسومين ماه از درگيري‌ها در سوريه، ارتش و سازمان‌هاي اطلاعاتي اين کشور به آن ميزان از پختگي رسيده‌اند که به‌آساني با نفوذ به سازمان دروني اين گروه‌ها، اطلاعات لازم را کسب و در موقع مناسب اقدام کنند. وي دليل ديگر کشته‌شدن فرماندهان اين گروه‌ها را بريدن بسياري از عناصر رزمي از آن‌ها مي‌داند.

۱۳۹۱/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...