نسخه چاپی

موضوعات پیشنهادی ایران برای مذاكرات

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران موضوع بحران سوریه و بحرین را به عنوان پیشنهاد برای یكی از موضوعات مذاكره در قزاقستان به طرف‌های غربی پیشنهاد كرده است.


به گزارش نما، عباس عراقچی ، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در گفتگو با مهر درپاسخ به این سئوال که آیا مسئله بحرین در مذاکرات آتی ایران و 1+5 در قزاقستان در دستور کار قرار دارد، گفت: قرار بر این است که دور جدیدی از مذاکرات صورت بگیرد و اینطور که ما مطلع شده ایم طرف های مقابل قرار است که پیشنهادات قبلی خود را مورد تجدید نظر قرار دهند و پیشنهادات جدیدی ارائه دهند.

وی افزود: امیدواریم در این تجدید نظر موضوعات مورد علاقه دو طرف که در جلسات قبلی درباره آن بحث شد ، مورد توجه جدی تری قرار گیرد .

عراقچی با بیان اینکه یکی از موضوعات این بود که در کنار بحث هسته ای مسائل دیگر جهانی که مورد توجه و نگرانی دو طرف است را مورد بحث قرار دهیم ، اظهار داشت: اینکه چه موضوعاتی مورد بحث قرار گیرد؛ پیشنهادات مختلفی وجود داشته است . از سوی جمهوری اسلامی ایران موضوع سوریه و بحرین پیشنهاد و از طرف مقابل نیز موضوعات دیگری مطرح شده است.

معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: امیدواریم هرچه زودتر به یک جمع بندی برسیم تا مذاکرات محتوایی آغاز شود و در این صورت موضوع بحرین نیز از جمله موضوعات مورد بحث است.

وی همچنین درباره چشم انداز از مذاکرات آتی ایران و 1+5 اظهار داشت: ما هنوز در مرحله ای هستیم که به یک چاچوب مذاکراتی دست پیدا کنیم .

عراقچی با تأکید بر اینکه امیدواریم در قزاستان این چارچوب شکل بگیرد، افزود: از نظر ما آمادگی کامل وجود دارد و منتظر هستیم که طرف مقابل دیدگاه های خود نسبت به پیشنهاداتی که ما ارائه دادیم را مطرح کند و اگر تجدید نظری با توجه به دیدگاه های ما در پیشنهادات دارند را عنوان کنند.

۱۳۹۱/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...