نسخه چاپی

روایت آیت‌الله مهدوی‌كنی از اولین سخنرانی بازرگان

«هنگامی كه مهندس بازرگان به حكومت انتخاب شدند، بنا شد كه در دانشگاه تهران برای مردم سخنرانی كنند. من حضور داشتم و دانشگاه پر از جمعیت بود، آقای مطهری و حجت الاسلام باهنر هم بودند.»

مهندس بازرگان می‌گفت من پیکان هستم و انقلاب بولدوزر می‌خواهد.

به گزارش نامه، حضرت آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس دانشگاه امام صادق(رع) که خود عهده دار پست نخست‌وزیری بعد از شهادت شهید باهنر بوده است در خاطرات خود به اولین سخنرانی مهندس بازرگان بعد از دریافت حکم نخست وزیری دولت موقت اشاره می‌کند و می‌گوید:

«هنگامی که مهندس بازرگان به حکومت انتخاب شدند، بنا شد که در دانشگاه تهران برای مردم سخنرانی کنند. من حضور داشتم و دانشگاه پر از جمعیت بود، آقای مطهری و حجت الاسلام باهنر هم بودند.

آقای مهندس بازرگان پشت میکروفون قرار گرفتند و سخنرانی کردند و ضمنا به این نکته اشاره کردند که انقلابیون، دولتی انقلابی و بولدوزروار می خواهند. امام بولدوزر می خواهد، ولی من پیکان هستم. من حرکت می کنم، اما پیکان وار حرکت می کنم. یعنی از همانجا خواستند که به مردم و به امام بگویند که من یک چنین دولتی هستم، دولت انقلابی که به آن معنا مثل بولدوزر بزنم و خراب کنم و به پیش بروم، نیستم.

بعد هم به بختیار خطاب کردند که ای بختیار لر، بیا بشو مانند حر و دولت را رها کن. آقای بازرگان با یک چنین روحیه ای آمدند و از اول نمی خواستند بپذیرند، برای اینکه احساس می کردند نمی توانند با امام و وحیه امام که انقلابی و قاطع و با صلابت بود کنار بیایند که آخرش هم همینطور شد.»

۱۳۹۱/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...