نسخه چاپی

احتمال حمایت اصلاح طلبان از حسن روحانی

دبیر كل حزب كارگزاران می گوید :احتمال دارد زمینه ای فراهم شود كه اصلاح طلبان از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت كنند.

غلامحسین کرباسچی،دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی درباره کاندیداتوری نجفی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم هم گفت:همانطور که آقای نجفی اشاره داشته اند ایشان منتظر نظر اصلاح طلبان هستند بنابراین باید حرف اصلاح طلبان یکی شود تا تصمیم گیری کنیم.

به گزارش آریا، وی حمایت کارگزاران از کاندیداتوری عارف را منوط به تصمیم گیری اصلاح طلبان دانست و تاکید کرد:اگر مجموعه اصلاح طلبان به این نتیجه برسند که در نهایت از آقای عارف حمایت کنند ممکن است کارگزاران نیز از ایشان حمایت کند به هر حال در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم کارگزاران همراه با اصلاح طلبان است و کار جداگانه ای انجام نمی دهد.
کرباسچی اظهار داشت:در خصوص حمایت از افراد باید منتظر باشیم ببینیم چه کسانی اعلام کاندیداتوری می کنند سپس تصمیم گیری کنیم .
این فعال سیاسی حسن روحانی را نیز از اصولگرایان نمی داند و معتقد است :روحانی یک فرد معتدلی است که نه تنها ایشان خودش را به هیچ وجه اصولگرا نمی داند بلکه اصولگرایان هم حسن روحانی را هم طیف خود نمی دانند.
وی ادامه داد:اگر آقای روحانی نامزد شوند و اصلاح طلبان در خصوص ایشان صحبت کنند ممکن است زمینه ای فراهم شود تا از سوی این طیف مورد حمایت قرار گیرد اما آقای روحانی هنوز به طور رسمی اعلام نکرده اند که قصد کاندیداتوری در انتخابات را دارند.
دبیرکل کارگزاران سازندگی تاکید کرد:اصولگرایی حسن روحانی مانند اصولگرایی آقای هاشمی است در واقع آیت الله هاشمی هم عضو جامعه روحانیت مبارز است اما سوال این است آیا ایشان را اصولگرا می دانند ؟
وی اذعان داشت:اصولگرایی یک طیفی است که از مسعود ده نمکی و تیمسار عباسی آغاز می شود و تا آقای لاریجانی،ناطق نوری و همه کسانی که امروز با هم دعوا دارند ادامه پیدا می کند.در واقع اگر بخواهیم مفهوم اصولگرایی را بگوییم شاید خیلی از ما مدعی شویم اصولگرا هستیم اما آقای حسن روحانی را نمی توان در طیف اصولگرایی که به معنای دسته بندی سیاسی است قرار داد و در این طیف جا داد.
کرباسچی افزود:حسن روحانی همچون آقای هاشمی ،زمانی عضو جامعه روحانیت مبارز بوده و در جلسات آن شرکت می کرده اما نمی توانیم ایشان را اصولگرایی بدانیم که از کارهای آقای احمدی نژاد و منطق امثال آقای ده نمکی حمایت کرده حسن روحانی هیچگاه فرد افراطی نبوده است .
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این سوال که اگر آیت الله هاشمی رفسنجانی کاندیدا شود آیا این احتمال وجود دارد که کارگزاران نگاه و حمایت خود را از کاندیداتوری نجفی به سمت آقای هاشمی تغییر دهد؟ گفت:آقای هاشمی خودشان اعلام کرده اند در انتخابات کاندیدا نمی شوند بنابراین نمی توان بر اساس اگرها اظهار نظر کرد .در عالم سیاست کسی بر اساس اگرها سخن نمی گوید بلکه طبق واقعیات اظهار نظر می شود.
وی تاکید کرد:ما نمی توانیم بگوییم اگر آقای هاشمی کاندیدا شود چه اتفاقی می افتد یا چه تصمیمی اتخاذ می شود همانطور که اشاره کردم ایشان گفته اند کاندیدا نمی شوند.

۱۳۹۱/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...