نسخه چاپی

70 هزار مرزبان در مرزهای كشور

رییس اداره تحقیقات مرزبانی ناجا گفت: اكنون حدود 70 هزار مرزبان از 9 هزار كیلومتر مرزهای كشور حفظ و حراست می كنند.

سرهنگ 'عماد رایان پور' عصر شنبه در نشست خبری در بجنورد، اظهار داشت: در سال آتی تعداد مرزبانان كشور به 100 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

وی از مرزبان به عنوان حافظان از مرزها نام برد و گفت: فعالیت فرماندهی مرزبانی در كشور نیز در راستای سهیم شدن مرزنشینان كشور و پاسخ به انتظارات این قشر از دو سال اخیر راه اندازی شده است.

وی به رویكرد فرماندهی مرزبانی اشاره كرد و افزود: امروز وظیفه مرزبانی تنها نگهداری صرف از مرز نیست بلكه در دانش مرزبانی ایجاد امنیت برای مردم و همسایه ها است.

سرهنگ رایان پور به فعالیت های فرهنگی در معرفی جایگاه مرزبانی به جامعه اشاره كرد و گفت: پارسال با همت 16 مرزبانی كشور، میدانی به نام مرزبانی در 16 استان دارای مرزبانی نامگذاری و رونمایی شد.

وی افزود: در سال جاری میدان شهری 50 شهر مرزی به نام مرزبان نامگذاری شده است كه این رقم به 100 شهر مرزی افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در سال 91 نیز یكی از مدارس حوزه شهری مرزی تحت عنوان مدرسه شهدای مرزبانی نامگذاری خواهد شد.

رییس اداره تحقیقات مرزبانی ناجا به حمایت از پایان نامه های تحصیلی در مقاطع كارشناسی ارشد و دكترا مرتبط با مرزبانی اشاره كرد و گفت: در سال جاری این اداره از 17 پایان نامه دوره كارشناسی ارشد و چهار رساله دكترا مرتبط با مرزبانی حمایت مالی كرده است.

وی افزود: در آینده نیز اداره تحقیقات مرزبانی ناجا این آمادگی را دارد از پایان نامه های مرتبط با مرزبانی حمایت مالی كند.

وی گفت: به همین منظور دفتر تحقیقات در استانهای دارای فرماندهی مرزبانی كه شامل 16 استان كشور می شود تشكیل و فعال شده تا از پایان نامه هایی كه مرتبط با مرزبانی باشد، حمایت مالی شود.

سرهنگ رایان پور حمایت از نخبگان در تجهیز مرزبانی به امكانات نوین و پیشرفته، ایجاد دهكده مسكونی مرزبانی و راه اندازی شبكه فیبرنوری برای پاسگاههای مرزبانی را از جمله اقدامات پیش بینی شده در سال 91 برشمرد.

وی همچنین از برپایی سفره هفت سین ویژه نوروز سال 91 در تمامی پاسگاههای مرزی كشور خبر داد.

۱۳۹۰/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...