نسخه چاپی

مهدوی‌كنی: روشم تبعیت از رهبری است

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاكید كرد: مخالفت با رهبری به هر نحوی مخالفت با یك نظام ولایی و اسلامی است.


به گزارش نما، شب گذشته جمعی از اعضای کمیته انقلاب اسلامی که در ابتدای دهه 70 طی ادغام با شهربانی و ژاندارمری به کار خود پایان داد، سی و چهارمین سالروز تاسیس این سازمان را گرامی داشتند.

در این مراسم که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، شخصیت‌هایی از جمله آیت‌الله مهدوی کنی - اولین سرپرست کمیته انقلاب اسلامی - حجت‌الاسلام والمسلمین علی فلاحیان و آیت‌الله علم‌الهدی حضور داشتند.

اهم سخنان آیت‌الله مهدوی‌کنی در این مراسم را به نقل از ايسنا بخوانيد:

· اگر کمیته‌های موقت انقلاب را تشکیل نمی‌دادند مملکت به آشوب کشیده می‌شد. کمیته‌ها یک نیروی مردمی بودند. من به سپاه احترام می‌گذارم اما خود سپاه نیز مولود همین کمیته بود.
· شهید مطهری در جلسه‌ای پرسیدند چه کسی حاضر است مسئولیت کمیته‌ها را بر عهده بگیرد؟ کسانی که حضور داشتند گفتند ما گرفتاریم و نمی‌توانیم. من گفتم که حرفی ندارم اما به شرطی قبول می‌کنم که کمکم کنید، آنها هم گفتند کمک می‌کنیم اما بعدش خبری از کمک نشد.
· من با ادغام کمیته با نیروی انتظامی - در عین احترام به این نیرو - موافق نبودم. یک عده که با کمیته مخالفت می‌کردند به دنبال انحلال آن بودند. ما به همراه جمعی از روحانیون تهران خدمت امام رفتیم و گفتیم مصلحت نیست که کمیته از میان برود و امام نیز دستور دادند کمیته‌ها کماکان باقی بمانند. کمیته نیروی مهمی بود و در اوایل انقلاب اغلب خانه‌های تیمی را بچه‌های کمیته کشف کردند.
· زمانی آقای ناطق که وزیر کشور شده بودند آمدند و گفتند که چون بچه‌های کمیته آموزش ندیده‌اند باید در راس هر تیم یک فرد سپاهی بگذاریم. من پیش امام گفتم که با این موضوع مخالفم اما هرچه شما بفرمایید سمعا و طاعتا انجام می‌دهم. بنده از ابتدا روشم همین بوده که تابع رهبری باشم ولو خلاف میلم باشد. معنای رهبری نیز همین است. اینکه بنده عقلم می‌رسد بی‌خود است. ممکن است نظر بدهیم اما مخالفت با رهبری به هر نحوی مخالفت با یک نظام ولایی و اسلامی است.
· من خدمت امام عرض کردم که معتقد نیستم بچه‌های کمیته زیر نظر بچه‌های سپاه قرار بگیرند. اگر یکی بالا سر آنها بگذارند روحیه‌شان تضعیف می‌شود. ما مخلص سپاه هم هستیم اما نیروها را نباید تضعیف کرد. این کار انجام نشد تا اینکه بعد از من آقای فلاحیان هم آمدند و منتهی شد به ادغام کمیته در نیروی انتظامی.

۱۳۹۱/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...