نسخه چاپی

ترور شكری بلعید یك توطئه بود

یك وزیر كابینه تونس با بیان اینكه ترور "شكری بلعید" از مخالفان این كشور یك توطئه بود، بر مخالفت خود با تشكیل دولت تكنوكرات تاكید كرد.

به گزارش نمابه نقل از مهر، "عبداللطیف عبید" در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه مخالفت خود را با پیشنهاد "حمادی الجبالی" نخست وزیر تونس مبنی بر تشکیل دولت تکنوکرات اعلام کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: کشوری که انقلاب می کند و سپس می گوید دولت را به تکنوکرات ها واگذار می کند به مثابه این است، کسانی که در انتخابات پیروز شدند شایسته این موفقیت نیستند و قادر نیستند کشور را اداره کنند.

عبید افزود: ائتلاف سه جانبه حاکم در تونس اگر نتواند با اعضای خود دولت را تشکیل دهد با دولت تکنوکرات دچار کشمکش خواهد شد و در چنین شرایطی دو گروه مخالف(مخالفان فعلی و مخالفان ائتلاف سه جانبه) به وجود خواهد آمد.

وزیر آموزش و پرورش تونس تصریح کرد: مشکل این است که ائتلاف سه جانبه تا حد زیادی نسبت به خود اعتماد به نفس ندارد و برای تکذیب یاوه گویی هایی که هر روز در رسانه های صوتی و تصویری منتشر می شود تلاش بسیاری نمی کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره ترور شکری بلعید از رهبران مخالف تونس اظهار داشت : ترور بلعید در چارچوب یک توطئه رخ داد. برخی گروه ها از جمله گروه های غربی وجود دارند که منافعشان ایجاب می کند، بهار عربی و همگرایی اسلامگرایان با لائیک ها همانطور که در دولت فعلی تونس بدین شکل است با شکست روبرو شود.

عبید در ادامه هر گونه ارتباط جنبش النهضه با ترور شکری بلعید را تکذیب و اعلام کرد: طی روزهای اخیر ثابت شد که جنبش النهضه از ترور بلعید بیشترین آسیب را متحمل شده است. وی در عین حال گفت که این ترور توسط دستگاه قضایی پیگیری می شود.

این مقام تونسی خاطرنشان کرد: تونسی ها مردمی منسجم هستند که در طول سه هزار سال، اعتدال و میانه روی را یاد گرفته اند.

۱۳۹۱/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...