نسخه چاپی

واكنش رهبران جهان به استعفای پاپ

استعفای پاپ بندیكت شانزدهم از سمت خود واكنش رهبران جهان را به دنبال داشت، به طوری كه صدراعظم آلمان وی را یكی از متفكران مذهبی مهم در عصر حاضر خواند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، آنگلا مرکل،‌ صدر اعظم آلمان با اعلام اینکه پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک‌های جهان اولین پاپ آلمانی بود که از سال 1523 میلادی به این سمت منصوب شد، گفت که به تصمیم وی در خصوص استعفایش از این سمت احترام ویژه‌ای قائل است.

مرکل که خود دختر یک کشیش پروتستان است، در ادامه اعلام کرد: پاپ بندیکت شانزدهم یک فرد تحصیل کرده و دارای حس همبستگی و متمایل به روند اتحاد در اروپا است.

به گزارش پایگاه خبری دویچه وله، صدر اعظم آلمان همچنین اقدامات پاپ را در نزدیکتر کردن عقاید مختلف مذهبی جهان به یکدیگر مورد ستایش قرار داد و گفت: او همواره از این موضوع آگاهی داشت که چنین روندی تنها از طریق مذاکرات درون فرقه‌ای و درون مذهبی تحقق می‌یابد و او این مذاکرات را رهبری کرد.

یکی از مقام‌های ارشد ایالت "باواریا" زادگاه پاپ بندیکت شانزدهم نیز با اعلام اینکه به شخصه از استعفای وی ناراحت است، گفت: به تصمیم پاپ احترام می‌گذارم.

جورجیو ناپولیتانو، رئیس جمهوری ایتالیا نیز گفت، پاپ بندیکت شانزدهم "نهایت شهامت و حس مسئولیت پذیری" را در دوران تصدی سمت خود نشان داد.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه نیز اعلام کرد که تصمیم اتخاذ شده از سوی پاپ بندیکت شانزدهم در استعفا از مقامش کاملا قابل احترام است. این یک تصمیم از سوی یک انسان است و باید به این تصمیم احترام گذاشته شود.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس نیز گفت، ما رهبر کاتولیک‌های جهان که رهبری مذهبی بیش از یک میلیارد نفر را بر عهده داشت، از دست دادیم.

وی همچنین تلاش‌های خستگی ناپذیر رهبر کاتولیک‌های جهان را برای بهبود روابط کلیسای انگلیس ستود.

سخنگوی "یونا مترگر"، خاخام ارشد اسرائیل نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که روابط میان دین یهود و کاتولیک‌ها در دوران پاپ بندیکت شانزدهم بسیار نزدیک‌تر شد و ما شاهد کاهش رفتارها و اقدامات یهود ستیزانه در سراسر جهان هستیم.

کنگره جهانی یهود در نیویورک نیز اقدامات بندیکت شانزدهم را ستود و اعلام کرد که هیچ کدام از پاپ‌های پیش از وی تا به این حد روابط میان کاتولیک‌ها و یهودیان را بهبود نبخشیده بود.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به همراه همسرش میشل در بیانیه‌ای که روز دوشنبه در واشنگتن منتشر شد اعلام کرد: من و همسرم دیدار سال 2009 با پدر مقدس را به یاد می‌آوریم. من از پاپ بندیکت شانزدهم به خاطر تمام فعالیت‌هایی که در چهار سال گذشته با یکدیگر داشتیم، قدردانی می‌کنم.

۱۳۹۱/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...