نسخه چاپی

انتقاد عباسی از نشت اطلاعات از آژانس

رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در آستانه دور جدید مذاكرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینكه سیستم آژانس از امنیت كافی برخوردار نیست، گفت: ضرورت دارد در گفتگوها عاقلانه‌تر بحث شود و برای رسیدن به اطمینان متقابل و ابهام زدایی از نكات اختلاف برانگیز اجتناب گردد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی ایران دکتر فریدون عباسی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران اظهار داشت: مدیران آژانس باید توجه نمایند که متاسفانه سیستم آنها از امنیت کافی برخوردار نیست و از اینکه جمهوری اسلامی ایران این نکته را بارها گوشزد نموده است، لازم است در نحوه تعامل با ایران دقت بیشتری داشته باشند.

معاون رییس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه ورود ایران به مذاکره پیرامون ابعاد محتمل نظامی PMD علیرغم عدم امنیت حفظ اطلاعات محرمانه اعضاء در آژانس یک امتیاز بزرگ برای ارتقاء نقش آژانس در سطح جهانی است، افزود : ضرورت دارد در گفتگوها عاقلانه‌تر بحث شود و برای رسیدن به اطمینان متقابل و ابهام زدایی از نکات اختلاف برانگیز اجتناب گردد.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به هجمه رسانه‌های استکباری علیه برنامه‌های تحقیقاتی سازمان در دستیابی به نسل‌های پیشرفته سانتریفیوژها گفت: تمامی فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی ایران برابر مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و زیر دوربین‌های آژانس انجام می‌شود.

وی افزود : مطمئن باشید هرگونه اعلام رسانه‌ای در خصوص فعالیت‌های سازمان پس از اطلاع دقیق آژانس صورت می‌گیرد و در واقع رسانه‌ها چیزی را کشف نمی‌کنند، نکته جالب توجه اینجاست که نشت اخبار محرمانه کشورمان مدت کوتاهی پس از حضور بازرسان و اطلاع آنها صورت می‌گیرد.

دکتر عباسی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت : ما از انرژی هسته‌ای که هزاران منفعت صلح‌آمیز دارد، در تولید برق، درمان بیماری‌های صعب العلاج، رشد کشاورزی کشور و صنایع استفاده می‌کنیم و طبق مقررات بین‌المللی همه این فعالیت‌ها را در وقت و مهلت قانونی آن به اطلاع مرجع بین‌المللی می‌رسانیم.

معاون رییس جمهور در خصوص نیروگاه اتمی بوشهر تاکید کرد: با وجود اطمینانی که از ایمنی هسته‌ای در نیروگاه اتمی بوشهر وجود دارد، انتظار می‌رود با حصول اطمینان از عملکرد نیروگاه، تحویل موقت آن به بهره‌برداران ایرانی در آینده نزدیک صورت پذیرد.

دکتر عباسی با ابراز رضایت از انجام آزمایشاتی که برای رسیدن نیروگاه به قدرت کامل انجام شد، اضافه کرد : تاکنون طبق برنامه برق تولیدی نیروگاه به شبکه سراسری وصل شده است و همکاران و متخصصان انرژی اتمی در کنار پیمانکار روس به رفع نارسایی‌ها و به‌روزسازی آن جهت تحویل به بهره‌بردار می‌پردازند.

۱۳۹۱/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...