نسخه چاپی

صالحی: ایران و روسیه مكمل یكدیگرند

وزیر امور خارجه كشورمان گفت: استقلال ایران بعنوان كشوری مستقل و اقتدار روسیه بعنوان كشوری مقتدر در صحنه بین الملل می تواند مكمل یكدیگر در شرایط حساس منطقه ای و بین المللی كنونی باشد.

به گزارش نما به نقل از مهر، علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان روز سه شنبه در دیدار با الکساندر نوااک وزیر انرژی فدراسیون روسیه در مسکو افزود: استقلال ایران بعنوان کشوری مستقل و اقتدار روسیه بعنوان کشوری مقتدر در صحنه بین الملل می تواند مکمل یکدیگر در شرایط حساس منطقه ای و بین المللی کنونی باشد.


صالحی با اشاره به جایگاه راهبردی و جغرافیایی ممتاز جمهوری اسلامی ایران در منطقه و برخورداری از منابع، ظرفیتها و توانمندیهای طبیعی و اقتصادی قابل توجه، تقویت همکاریهای تهران مسکو بصورت دوجانبه و چند جانبه را در موضوعات انرژی، حمل و نقل و ترانزیت جاده ایی، دریایی و ریلی از جمله کریدور شمال – جنوب، صنعتی و کشاورزی مهم ارزیابی کرد.

وی برگزاری کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی و تجاری را چارچوب مناسبی برای طراحی و اجرای تفاهمات صورت گرفته برای همکاریهای دو کشور دانست.

وزیـر انـرژی و رئیس روسی کمیسیون مشترک دو کشور نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم به هیأت ایرانی ابراز امیدواری کرد، مذاکرات طرفین نتایج سازنده ایی در برداشته باشد.

نوااک تأکید کرد : ایران همسایه نزدیک و شریک مهم روسیه است و ظرفیت تقویت و توسعه همکاریهای بین دو کشور قابل توجه است .

وی با ابراز خرسندی از مذاکرات سازنده گروههای کارشناسی و کار گروه های مختلف کمیسیون مشترک در جهت بررسی راههای توسعه همکاریها و افزایش حجم مبادلات تصریح کرد : روسیه علاقمند به افزایش مبادله کالا و اقلام مختلف تجاری و مشارکت در پروژه های بزرگ مشترک می باشد .

نوااک با اشاره به کلیدی بودن همکاری در حوزه انرژی و حمل و نقل ابراز امیدواری کرد : اولویت های دو کشور در کمیسیون مشترک مشخص و اجرایی شود .

وی بار دیگر با اشاره به روابط دیرینه دو کشور این امر را مبنا و عامل قوی برای گسترش و تعمیق همکاریهای فی مابین توصیف کرد و تمایل شرکتهای روسی برای فعالیت در ایران را خاطرنشان ساخت .

در این دیدار همچنین موضوع ایجاد تسهیلات برای رفت و آمد تجار و بازرگانان ، همکاریهای کشاورزی ، امور گمرکی ، احداث شبکه های برق و همکاری در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ایی مورد توجه قرار گرفت .

۱۳۹۱/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...