نسخه چاپی

حب و بغض‌ها و منافع شخصی موجب بداخلاقی سیاسی می‌شود

عضو جامعه مدرسین با بیان اینكه حب و بغض‌ها و در نظر گرفتن منافع شخصی و گروهی به جای منافع نظام یكی از زمینه‌های بروز بداخلاقی سیاسی است،‌ گفت: با كسانی كه به صورت مغرضانه دست به بداخلاقی سیاسی می‌زنند برخورد شود.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام محمود رجبی عضو جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره لزوم رعایت اخلاق سیاسی و انتخاباتی اظهار داشت: با توجه به شرایط کشور به نظر می‌رسد که ما از جامعه‌ای با آگاهی‌های بالای سیاسی برخوردار هستیم که مردم همواره در آن مشارکت بالایی دارند.

حجت‌الاسلام رجبی با اشاره به جایگاه بین‌المللی کشورمان یکی از ضرورت‌ها را لزوم توجه و رعایت اخلاق سیاسی از سوی مسئولان دانست و تصریح کرد: حتی برای توده مردم نیز اخلاق سیاسی یک امر مهم است.

قائم مقام موسسه پژوهشی امام خمینی(ره) به تاکیدات دین مبین اسلام مبنی بر رعایت اخلاق اشاره کرد و افزود: ما بر اساس فرهنگ دینی خود باید مبتنی بر اخلاق سیاسی عمل کنیم و در این زمینه می‌توانیم به تعالیم اهل بیت(ع) رجوع کرده و بدانیم که آن بزرگواران بر اساس عدالت و انصاف رفتار می‌کردند.

وی باز بودن باب گفت‌وگو با دیگران و پرهیز از افراط و تفریط را یک امر مهم تلقی کرد و افزود: ما باید حتی از سخن حقی که موجب اهانت به دیگران می‌شود نیز پرهیز کنیم.

حجت‌الاسلام رجبی ادامه داد: رفتار سیاسی جامعه باید بیانگر حق و راهنمای حقیقت باشد نه اینکه بر اساس اغراض سیاسی حرکاتی شکل بگیرد که حقوق دیگران را تضییع و حیثیت افراد را لکه‌دار کند.

عضو جامعه مدرسین حب و بغض‌ها و در نظر گرفتن منافع شخصی و گروهی به جای منافع نظام را یکی از زمینه‌های بروز بداخلاقی سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: بی‌تقوایی و مسئول ندانستن خود در قبال خداوند یکی دیگر از زمینه‌های بروز این بداخلاقی سیاسی است.

وی گفت: برخی حاضرند برای حفظ وجهه و موقعیت خود به دیگران اهانت کنند در حالی که اهانت و غیبت دیگران ناشی از ضعف شخصیت افراد است.

وی در خصوص راه‌های پیشگیری از بداخلاقی سیاسی عنوان کرد: اتفاقات اخیری که در قم و در روز 22 بهمن رخ داد زیبنده جامعه اسلامی ما نبود و جز ضرر نتیجه دیگری نداشت. بنابراین چه مسئولان و چه مردم باید در رفتارها و گفتار خود و انعکاس اقداماتشان تامل کنند و ببینند که آیا حرفی که می‌زنند باعقل و دین سازگاری دارد یا خیر؟

حجت‌الاسلام رجبی با تاکید بر اینکه باید به طور جدی با کسانی که به صورت مغرضانه دست به بداخلاقی سیاسی می‌زنند برخورد شود و از طریق قانونی و محاکمه این روند پیش برود یادآور شد: کسانی ‌که یک حرکتی را به جمع و افرادی نسبت می‌دهند دچار بی‌اخلاقی هستند.

۱۳۹۱/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...