نسخه چاپی

سوءاستفاده هكرها از استعفای پاپ

تنها لحظاتی پس از اعلام خبر استعفای پاپ بندیكت شانزدهم، هكرها و ویروس‌نویسان سوءاستفاده از این خبر را آغاز كردند.

به گزارش نمابه نقل از فارس، حجم زیادی از اخبار و اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی در این زمینه از سوی هکرها و هرزنامه نویسان تولید شده است.

این افراد به کاربران وعده می دهند با کلیک کردن بر روی لینک های ارسالی آنان می توانند اطلاعات بیشتری در مورد این خبر به دست آورند، اما در عمل با کلیک بر روی لینک های یاد شده کاربران به سوی سایت های آلوده یا هرزنامه هدایت می شوند.

بنا بر اعلام شرکت امنیتی سوفوس، تنها چند ثانیه پس از اعلام خبر یاد شده در رسانه ها هرزنامه نویس ها و هکرها سوءاستفاده از آن را آغاز کرده و با استفاده از برچسب #Pope تلاش کرده اند جستجوهای اینترنتی را تحت تاثیر قرار دهند.

بسیاری از پیام ها و اخباری که در ابتدا در فضای مجازی ظاهر شده و ظاهراً مربوط به استعفای پاپ بوده اند در عمل کاربران را به سمت سایت های هرزه نگارانه هدایت می کردند. این بار در کنار تلاش برای سوءاستفاده از موتورهای جستجو ، سایت های میکروبلاگینگ مانند توییتر هم مورد توجه کاربران قرار داشته است.

این وضعیت باعث نگرانی کارشناسان امنیتی شده و آنها معتقدند این حجم سوءاستفاده از اینترنت، شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو در کوتاه مدت باعث بی اعتمادی و کاهش استفاده کاربران از فضای مجازی می شود.

۱۳۹۱/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...