نسخه چاپی

تجاوز نظامیان آمریكا به دو زن افغان

گزارش كمیته تحقیق پارلمان افغانستان درباره كشتار اخیر ۱۶ غیرنظامی به دست نیروهای آمریكایی، از تجاوز به دو زن در خلال این حمله مرگبار پرده برداشته است.

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری پرس تی‌وی، حمیدزی لالی و شکیبا هاشمی دو تن از اعضای این کمیته حقیقت یاب روز شنبه (۲۷ اسفند، ۱۷ مارس) در نشست عمومی پارلمان افغانستان گفتند نیروهای نظامی امریکایی پیش از آغاز این جنایت، به دو زن افغان تجاوز کردند.

اعضای کمیته حقیقت یاب همچنین از دخالت ۱۵ تا ۲۰ نیروی نظامی امریکایی در این جنایت خبر دادند.

این در حالی است که واشنگتن ادعا می‌کند گروهبان "رابرت بیلز" ۳۸ ساله که اخیرا وارد امریکا شده است، تنها نیروی نظامی مسئول این کشتار است.

در حالی‌ که مقامات امریکا و ناتو اصرار دارند فقط یک نظامی عامل کشتار اخیر غیرنظامیان افغان در قندهار بوده، شاهدان محلی از مشارکت چندین سرباز در قتل عام قندهار خبر داده‌اند.

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان روز جمعه از امریکا به خاطر همکاری نکردن با کمیته حقیقت یاب افغان انتقاد کرده و گفته بود مدت‌هاست نیروهای خارجی مستقر در افغانستان در کشتار غیرنظامیان افغان نقش دارند.

کرزی که این سخنان را در دیدار با خانواده‌های قربانیان این جنایت نظامی آمریکایی مطرح می‌کرد، گفت که خانواده‌های روستاییان تصویری که از این جنایت ارائه داده‌اند بسیار متفاوت با سناریویی است که مقامات نظامی آمریکا به تصویر کشانده‌اند. خویشاوندان قربانیان این جنایت تاکید دارند که غیر ممکن است که یک نظامی به تنهایی بتواند 9 کودک، 4 مرد و 3 زن را در سه خانه در دو روستا در نزدیکی یک پایگاه نظامی آمریکا در جنوب افغانستان بکشد.

در تاریخ ۱۱ مارس گروهی از سربازان امریکایی پس از جستجوی خانه به خانه در سه روستای منطقه پنجوایی قندهار، دست‌کم ۱۶ غیرنظامی افغان را که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان بودند، به قتل رساندند. در این حمله همچنین چندین غیرنظامی افغان زخمی شدند.

۱۳۹۰/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...