نسخه چاپی

كره شمالی امریكا را تهدید كرد

وزارت امور خارجه كره شمالی تهدید كرد در صورت ادامه دشمنی امریكا اقدامات بیشتری انجام خواهد داد.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، وزارت خارجه کره شمالی روز سه شنبه اعلام کرد: آزمایش هسته ای جدید این کشور اقدامی دفاعی در برابر دشمنی آمریکا بوده است و در صورتی که آمریکا به خصومت خود علیه کره شمالی ادامه دهد این کشور دست به اقدامات بیشتری خواهد زد.

براساس این گزارش، وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد: آزمایش هسته ای این کشور صرفا نخستین واکنش بود که با خودداری حداکثری انجام شد. در صورتی که آمریکا به خصومت های خود ادامه دهد و وضع کنونی را پیچیده بکند کره شمالی ناچار خواهد شد واکنش قدرتمندتر دیگری را نشان دهد.

کره جنوبی اعلام کرد بررسی قدرت زمین لرزه هایی که بعد از آزمایش هسته ای در کره شمالی به وقوع پیوست نشان می دهد که آزمایش هسته ای جدید این کشور بیشتر از شش الی هفت کیلو تن بوده است. بمب اتمی که در هیروشیما منفجر شد بیست کیلو تن بود.

کره شمالی: هیچگاه تسلیم قطعنامه های سازمان ملل نخواهد شد

کره شمالی روز سه شنبه اعلام کرد: هیچگاه تسلیم قطعنامه ها در خصوص برنامه هسته ای این کشور نخواهد شد و به علت سیاست خصمانه آمریکا، چشم انداز خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره، « تیره و تار» است.

جون یونگ ریونگ دبیر اول دفتر نمایندگی کره شمالی در ژنو در کنفرانسی در خصوص خلع سلاح هسته ای اعلام کرد: «اگر آمریکا و حامیان آن، این اشتباه محاسبه را می کنند که کره شمالی به قطعنامه های کاملا غیرمنطقی بر ضد خود احترام خواهد گذشت، به طور غم انگیزی اشتباه می کنند. کره شمالی هیچگاه تسلیم هیچ گونه قطعنامه ای نخواهد شد».

وی افزود: «اگر سئول واقعا خواهان صلح و امنیت در شبه جزیره کره است، باید نخست از آمریکا بخواهد به طور بی طرفانه، به سیاست خصمانه خود در قبال کره شمالی پایان دهد».

به گزارش خبرگزاری رویترز از ژنو، کره شمالی روز سه شنبه بدون توجه به قطعنامه های سازمان ملل، سومین آزمایش هسته ای خود را انجام داد که امریکا، ژاپن، اروپا و چین آن را محکوم کردند.

۱۳۹۱/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...