نسخه چاپی

تصویب و ابلاغ جایزه جهانی پیامبر اعظم (ص)

عکس خبري - تصويب و ابلاغ جايزه جهاني پيامبر اعظم (ص)

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی جایزه جهانی پیامبر اعظم (ص) با نگاه جهان شمول و با رویكرد اسلام و دانشمندان و نخبگان جهان اسلام تصویب و ابلاغ شد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی جایزه جهانی پیامبر اعظم (ص) با نگاه جهان شمول و با رویکرد اسلام و دانشمندان و نخبگان جهان اسلام تصویب و ابلاغ شد.

این مصوبه از سال 92 توسط معاونت علمی وفناوری رییس جمهور قابل اجرا بوده و برنامه ریزی های اولیه آن آغاز شده است.

بر اساس این مصوبه دانشمندانی که در عرصه های مختلف علمی و فناوری در جهان بویژه دنیای اسلام ابتکار و نوآوری دارند شناسایی و تجلیل می شوند و هدف اصلی آن ایجاد تحرک در بین دانشمندان در عرصه بین الملل و جهان اسلام است.

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که شامگاه (سه شنبه) با ریاست محمود احمدی نژاد تشکیل شد، همچنین راهبردهای اصلی سند مهندسی فرهنگی تصویب و بررسی بقیه مفاد آن به جلسات آینده موکول شد.

در این نشست سند جامع هوافضا نیز مورد بررسی قرار گرفت، رویکرد این سند هماهنگی و انسجام بخشی به جریان علمی کشور در بخش هوا فضا است.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در ابتدای جلسه از حضور توام با شور و شعور و مشارکت میلیونی ملت ایران در راهپیمایی22 بهمن قدردانی کرده و آنرا نماد وحدت و همبستگی ملی و پشتیبانی مردم از انقلاب اسلامی و رهبری معظم انقلاب و باعث ناکامی و شکست دشمنان برشمردند.

همچنین اعضای شورای انقلاب فرهنگی ضایعه درگذشت دکتر حبیبی را بعنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گرامی داشته و از نقش بی بدیل ایشان در عرصه فرهنگ تجلیل کردند.

۱۳۹۱/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...