نسخه چاپی

آغاز اجرای اصلاحیه قانون انتخابات

وزیر كشور گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه حدود دو هزار باند قاچاق مواد مخدر در كشور منهدم شده اند.


به گزارش نما به نقل از مهر، مصطفی محمدنجار سه شنبه شب در نشستی خبری که در محل سالن جلسات استانداری هرمزگان برگزار شد ضمن تشریح برنامه های سفر یک روزه خود به بندرعباس، عنوان کرد: در این سفر با توجه به اهمیت مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر نشست مشترکی میان استانهای جنوبی کشور برگزار و تصمیمات خوبی برای مقابله با قاچاق مواد مخدر در این منطقه گرفته شد.

وی ادامه داد: با توجه به انسداد مرزهای شرق کشور، باندهای مافیایی قاچاق مواد مخدر نسبت به قاچاق این مواد از طریق دریا اقدام می کنند که در این راستا در کمیسیون های تخصصی بحث های لازم صورت گرفت و به راهکارهای خوبی برای مبارزه رسیدیم.

وزیر کشور همچنین به بازدیدش از طرح های عمرانی شهر بندرعباس اشاره کرد و افزود: طرح های عمرانی قابل توجهی در بندرعباس در حال اجراست که از این لحاظ شاهد سرعت یافتن در اجرای طرح های عمرانی در بندرعباس نسبت به گذشته هستیم و در این سفر نیز ساختمان جدید استانداری هرمزگان و بلوار شهید رجایی بندرعباس افتتاح شدند.

نجار اضافه کرد: همچنین امنیت بسیار خوبی با تلاش های شورای تامین در استان هرمزگان ایجاد شده و این استان با آمادگی کامل آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

کشف 417 تن مواد مخدر در کشور

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص میزان کشفیات مواد مخدر در کشور، بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه 417 تن مواد مخدر در کشور کشف و حدود دو هزارباند قاچاق مواد مخدر منهدم شده اند.

وزیر کشور تصریح کرد: طی امسال 157 کارگاه تولید شیشه در کشور کشف شده و 168 هزار قاچاقچی مواد مخدر در کشور دستگیر شده اند و در عملیات های امسال 15 نفر در مبارزه با مواد مخدر شهید شده اند و بیشترین کشفیات مواد مخدر مربوط به استان سیستان و بلوچستان بوده و استان هرمزگان در رتبه دوم میزان کشفیات قرار داشته است.

هزینه های میلیونی ایران برای مبارزه با مواد مخدر و عدم کمک غرب

نجار با بیان اینکه کشور ما در کنار کانون اصلی تولید مواد مخدر یعنی کشور افغانستان قرار گرفته است، اظهار داشت: میزان بالای تقاضای مواد مخدر در غرب و 100 برابر بودن قیمت این مواد در غرب نسبت به منطقه ما، انگیزه سوداگرن مرگ را برای قاچاق مواد مخدر به کشورهای غربی افزایش داده و در مسیر انتقال مواد مخدر، این مواد به کشور ما نیز سرریز می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پایبندی جمهوری اسلامی ایران به اصول انسانی و ارزشی، میلیون ها دلار توسط کشورمان در راستای مبارزه با مواد مخدر هزینه شده و اقداماتی همچون انسداد مرزها، الکترونیکی کردن پایش مرزها، گشت هوایی و افزایش اقدامات مقابله ای در دریا توسط جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با مواد مخدر انجام شده است.

وزیر کشور یادآور شد: با وجود هزینه های بسیار زیاد جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با مواد مخدر اما کشورهای غربی که دم از پایبندی به حقوق بشر می زنند هنوز در عمل اقدامی قابل توجه برای کمک به ایران در راستای مبارزه با مواد مخدر انجام نداده اند و ما سعی کرده ایم با حضور در اجلاس ها و سازمان های بین المللی اقدامات ایران را به گوش جهانیان برسانیم.

افزایش تولید تریاک در افغانستان

نجار در ادامه با بیان اینکه تولید تریاک در افغانستان افزایش بسیاری داشته است، عنوان کرد: در حالیکه در سال 81 سالانه حدود 180 تن تریاک در کشور افغانستان تولید می شد اما این رقم از زمان حضور آمریکایی ها در این کشور 40 برابر شده و به حدود هشت هزار تن رسیده که این نشان دهنده ایجاد نا امنی بیشتر در کشور افغانستان از زمان حضور نیروهای خارجی است.

وی گفت: البته در راستای مبارزه با مواد مخدر همکاری های منطقه ای میان ایران، افغانستان و پاکستان انجام شده و این همکاری ها تقویت خواهد شد.

وزیر کشور همچنین از تجهیز یگان های دریایی برای مبارزه با مواد مخدر خبر داد و افزود: نیروهای مسلح کشور با اقتدار امنیت را در آبهای ایران تامین کرده اند و در راستای پشتیبانی موثر از این نیروها پایگاههای دریابانی کشور به تجهیزات بهتری مجهز خواهند شد.

انجام مراحل اجرای اصلاحیه قانون انتخابات

نجار همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین اقدامات برای برگزاری انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و چهارم شوراها، بیان داشت: اصلاحیه قانون انتخابات پس از تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان، ابلاغ شده و مراحل اجرایی این قانون در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، پیش بینی می شود مردم حضوری گسترده و باشکوه در دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا داشته باشند.

وزیر کشور در خصوص شرکت احزاب در انتخابات گفت: تمامی احزابی که طبق قوانین رسمی کشور به ثبت رسیده اند، می توانند در انتخابات شرکت کنند.

۱۳۹۱/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...