نسخه چاپی

جوسازی مجدد اوباما علیه سوریه و ایران

رئیس جمهوری آمریكا ساعاتی پیش در سخنرانی سالانه "وضعیت كشور" با جوسازی مجدد علیه ایران و سوریه، در عین حال به بهبود نیافتن وضع اقتصادی آمریكا اعتراف كرد.


به گزارش نما؛ خبرگزاری مهر به نقل از اسوشیتدپرس، باراک اوباما پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2012 در اولین سخنرانی سالانه وضعیت کشور خود در دوره دوم ریاست جمهوری‌اش کنگره را به پذیرش طرح­‌های خود مبنی بر ایجاد شغل و تقویت طبقه متوسط با استفاده از پول دولت فدرال، ترغیب کرد.

اوباما با اذعان به بهبود نیافتن شرایط اقتصادی در آمریکا گفت : احیای اقتصاد آمریکا یک "کار ناتمام" باقی مانده است، اما رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد بهبود شرایط اقتصادی در پیش است و در چهار سال پیش رو آماده است تا وضعیت اقتصاد آمریکا را بهبود ببخشد.

به نوشته اسوشیتدپرس، با وجود نرخ بیکاری بالا و کاهش شدید رضایت آمریکایی­‌ها از وضعیت اقتصادی، مسئله اقتصاد نقطه ضعف اوباما است و این مسئله می­‌تواند مانع پیگیری دیگر مسائل پیش روی اوباما از جمله مسئله مهاجرت، سلاح، و آب و هوا شود.

همچنین رئیس جمهور آمریکا مدعی کاهش 34 هزار نفری نیروهای آمریکایی طی یک سال آینده در افغانستان شد.

اوباما در سخنرانی خود طرح افزایش هزینه­‌های دولت فدرال برای بازسازی زیرساخت­های آمریکا را مطرح کرد. وی همچنین خواستار افزایش حداقل دستمزدها شد که از شش سال پیش افزایش پیدا نکرده است.

اوباما برای جلب رضایت حزب رقیب اعلام کرد که طرح­‌های پیشنهادی وی، کسری بودجه دولت فدرال را حتی "10 سنت"هم افزایش نخواهد داد، هر چند رئیس جمهور آمریکا توضیحی درباره هزینه‌های پیشنهادی خود و چگونگی پرداخت این هزینه­‌ها ارائه نکرد.

مارکو روبیو، سناتور فلوریدا، پس از اتمام سخنرانی اوباما در نطقی تلویزیونی، پاسخ سخنرانی اوباما را به نمایندگی از جمهوری­خواهان داد. روبیو در نطق تلویزیونی خود گفت عملا در رویارویی با هر مشکل پیش رویمان، واشنگتن قصد دارد مالیات­‌ها را افزایش دهد، پول بیشتری قرض بگیرد و بیشتر خرج کند.

روبیو افزود روسای پیشین آمریکا از هر دو حزب، سیستم بازار آزاد را راه شکوفایی طبقه متوسط می­دانستند، "اما رئیس جمهور اوباما چطور؟" "او [اوباما] این [بازار آزاد] را دلیل مشکلاتمان می­‌داند."

به نوشته آسوشیتدپرس، بخش اعظم سخنرانی اوباما به مسائل اقتصادی و اشتغال مربوط بود و بسیاری از طرح­‌ریزی­‌های اقتصادی مطرح شده توسط رئیس جمهور آمریکا طرح­‌های دوره اول ریاست جمهوری­‌اش بود که در دوره اول راه به جایی نبردند.

به گزارش مهر، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی وضعیت کشور در مورد خاورمیانه نیز سخن گفت. اوباما در این سخنرانی، در مورد ایران با نادیده گرفتن همکاری مثبت و سازنده کشورمان با آژانس بین المللی و پایبند نبودن غربی ها به تعهدات خود گفت : "رهبران ایران باید بدانند که اکنون زمان راه­‌حل دیپلماتیک فرا رسیده است، زیرا گروهی از متحدین به صورت یکپارچه از آنها می­‌خواهند تا به تعهداتشان عمل کنند."

اوباما در تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی از زرادخانه مخوف سلاحهای هسته ای رژیم صهیونیستی و با وجود تاکید مستمر ایران مبنی بر اینکه هرگز به دنبال ساخت و یا داشتن سلاح هسته ای نیست، مدعی شد ما هر کاری که لازم باشد برای جلوگیری از دستیابی آنها [ایران] به سلاح هسته­‌ای انجام خواهیم داد.

اوباما در مورد حوادث سوریه، اقدامات خشونت آمیز گروههای مسلح مورد حمایت آمریکا و رژیمهای عربی و نیز ترکیه در کشتار غیرنظامیان و نابودی زیرساختهای سوریه را نادیده گرفت و مدعی شد نظام سوریه، مردم خود را می کشد و آمریکا، نظام سوریه را همچنان تحت فشار قرار خواهد داد .

وی بر حمایت مجدد آمریکا از گروههای مخالف سوری که در برابر تلاشها برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه کارشکنی می کنند، تاکید کرد.

اوباما با حمایت مجدد از رژیم اشغالگر قدس که همچنان به ارتکاب جنایت علیه فلسطینی و تهدید کشورهای منطقه ادامه می دهد، گفت : "ما در جهت امنیت و صلح پایدار در کنار اسرائیل (رژیم صهیونیستی) خواهیم ماند."

۱۳۹۱/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...