نسخه چاپی

خبر خوش قالیباف

شهردار تهران با اشاره به اجرای طرح بشارت (بسته خدمات رفاهی تاكسیرانان شهر تهران) بیان كرد: با اجرای این طرح كمبودهایی را كه رانندگان تاكسی با آن مواجهند در حد توان جبران می‌كنیم.

به گزارش نمابه نقل از مهر، محمدباقر قالیباف شهردار تهران شب گذشته (سه شنبه ) در مراسم رونمایی از بسته خدمات رفاهی تاکسیرانان شهر تهران در برج میلاد با بیان اینکه در بخش تعیین نرخ کرایه نباید رانندگان تاکسی و اتوبوس های شخصی را جدا از مردم دانست و آنها نیز بخشی از مردم اند، گفت: به گفته بانک مرکزی نرخ 12 درصدی و هزینه های سنگین تامین قطعات خودرو که سال گذشته یک قیمت و الان قیمت دیگری شده همه و همه هزینه هایی است که به این قشر تحمیل شده است.

قالیباف افزود: باید توجه کرد که این قشر زحمتکش تنها منبع درآمدشان از طریق همین شغل است، بنابراین برای قیمت گذاری باید ملاحظاتی داشت در حالی که در بسیاری موارد پس از قیمت گذاری مناسب در شورا با سد فرمانداری مواجه می شویم و آنها تایید نمی کنند. بنابراین اگر نتوانستیم گامی برداریم به دلیل موانع قانونی است که در این مسیر وجود دارد.

شهردار تهران تصریح کرد: به همین علت است که در مدیریت شهری سعی می کنیم با اجرای طرح هایی همانند بشارت( بسته خدمات رفاهی تاکسیرانان شهر تهران) کمبودهایی را که این قشر زحمتکش با آن مواجهند در حد توان و بضاعتمان جبران کنیم.

محمدباقر قالیباف تاکید کرد: در مدیریت شهری روزی نیست که در فکر حل مشکلات همکارانم در شهرداری نباشم و اگر کوتاهی از من سر بزند و لحظه ای این مسوولیت از فکرم بیرون رود فردای قیامت من را نبخشید.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش خدمت بی منت شبانه روزی رانندگان تاکسی را ارج نهاد و افزود: رانندگی در تهران از مشاغل سخت جسمی و روحی است و من با تمام وجودم با دردهای این قشر آشنا هستم و دلیلش هم خانواده ای است که در آن متولد و بزرگ شدم.

وی خاطرنشان کرد: می توانم با گوشت و پوست و استخوانم مشکلات اقتصادی و معیشتی شما را درک کنم و از خداوند متعال می خواهیم توفیق حل مشکلات شما که چند سال به تعویق افتاده را حل کنیم.

در ادامه این مراسم میثم مظفر سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به فعالیت 100 هزار تاکسیران در شهر پایتخت گفت: این رقم از لحاظ کمیت در رتبه نخست در میان کلان شهرهای جهان قرار دارد.

به گفته وی؛ خانواده‌های تاکسیران در شهر تهران به بیش از 400 هزار نفر می‌رسند و باید نسبت به افزایش سطح رفاه و معیشت آنها اقدام شود.

مظفر با بیان اینکه ارتقای ناوگان تاکسیرانی از حیث هوشمندسازی و ایجاد بستری مناسب برای مسافران از محورها و دغدغه‌های اصلی این سازمان است، گفت: حدود 26 شرکت خصوصی تاکسیرانی در سطح شهر تهران فعال هستند و سازمان در جایگاهی قرار گرفته که نقش پشتیبانی کلان از این شرکت‌ها را برعهده دارد.

رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه فهرست جدیدی از وظایف شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی اعلام می‌شود، گفت: تاکسیرانان شهر وضعیت معیشتی مطلوبی ندارند و از حداقل امکانات محروم هستند.

مظفر بیان داشت: تاکسیرانان حداقل حمایت‌ها برای تأمین وسایل خودرو و بیمه‌‌ را دارند و تورم سال‌های اخیر نیز بر دوش آنها سنگینی کرده است.

وی افزود: در تلاشیم نرخ کرایه تاکسی همسان با نرخ تورم در کشور افزایش یابد.

مظفر گفت: بسیاری از تاکسیرانان بر اثر کار زیاد از لحاظ کمر، پا و سر دچار مشکل می‌شوند. یک تاکسیران بیش از 15 ساعت در محیطی با فرهنگ‌ها و رفتارهای متفاوت و آلودگی هوا باید کار کند.

رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران تأکید کرد: طرح بشارت نویدی است که تاکسیرانان بتوانند از حداقل ها نیز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه 17 هزار ناوگان تاکسیرانی باید نوسازی شود، گفت: از حدود یک سال و نیم پیش تاکنون قرار است در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی اقدامات لازم انجام شود.

مظفر به بیمه تاکسیرانان بالای 50 سال اشاره کرد و با اعلام اینکه 20 هزار نفر تاکسیران بالای 50 سال سن در ناوگان تاکسیرانی داریم گفت: تاکسیران‌های بالای 50 سال نمی‌توانند بیمه تأمین اجتماعی شوند و حل این مشکل برعهده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

در این مراسم علیرضا محجوب، لاله افتخاری، حسین مظفر نماینده مجلس، حسن بیادی، مرتضی طلایی، معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران، آقامیر رییس سازمان ورزش شهرداری تهران، سید جعفر هاشمی تشکری معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، امانی، قائم مقام معاونت اداری مالی شهرداری و مهردد بذرپاش نیز حضور داشتند.

۱۳۹۱/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...