نسخه چاپی

افشای پشت‌پرده خبرنگاران دستگیر شده اصلاح‌طلب

براساس گزارش‌های به‌دست‌آمده از ابعاد جدید ارتباط خبرنگاران دستگیر شده اصلاح‌طلب با سرویس‌های بیگانه، مشخص شده است كه یك تیم كاملاً حرفه‌ای در خارج از كشور با مدیریت مسعود بهنود با 100 الی 150 نفر كادر خبرنگار داخلی و خارجی در ارتباط بوده كه از این طریق، اخبار دریافتی را انتشار و اخبار جمع‌آوری شده را انتقال می‌دادند.


براساس گزارش‌های به‌دست‌آمده از ابعاد جدید ارتباط خبرنگاران دستگیر شده اصلاح‌طلب با سرویس‌های بیگانه، مشخص شده است که یک تیم کاملاً حرفه‌ای در خارج از کشور با مدیریت مسعود بهنود با 100 الی 150 نفر کادر خبرنگار داخلی و خارجی در ارتباط بوده که از این طریق، اخبار دریافتی را انتشار و اخبار جمع‌آوری شده را انتقال می‌دادند. این تیم حرفه‌ای به چهار لایه تقسیم شده بود که لایه اصلی آن در آمریکا مستقر بود که با هدایت مستقیم مسعود بهنود کار می‌کرد و دو افسر سرویس اطلاعاتی آمریکا مراحل جذب، نظارت و آموزش افراد این حلقه را به عهده داشتند. همچنین سه لایه دیگر در ایران، ترکیه و فرانسه مستقر بودند که کار انتشار اخبار و اطلاعات را بر عهده داشتند. گفتنی است آموزش خبرنگاران داخل ایران بر عهده مؤسسه توانا به مدیر مسئولی «ن-ر» بوده است که آموزش خاص رسانه‌ای و جاسوسی را بر عهده داشته است.
کار اصلی این مجموعه خبری مستقر در رسانه‌های اصلاح‌طلب بدین طریق بوده است که خبرهای جعلی منتشر شده در بی‌بی‌سی، صدای آمریکا، روزآنلاین و سایر رسانه‌های معاند نظام را پس از انتشار آن‌ها، در رسانه‌های داخلی بازنشر می‌‌کردند و اخبار جمع‌آوری شده از مراکز و فضای جامعه و مسئولان را به خارج از کشور انتقال می‌دادند.

۱۳۹۱/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...