نسخه چاپی

احمدی‌نژاد: هر خانواده‌ باید یك وسیله نقلیه پیشرفته داشته باشد

عکس خبري -احمدي‌نژاد: هر خانواده‌ بايد يک وسيله نقليه پيشرفته داشته باشد


رییس‌جمهور با بیان اینکه هر خانواده‌ای باید یک وسیله امن و پیشرفته داشته باشد، گفت: اگر می‌گذاشتند مرحله دوم یارانه‌ها را زودتر انجام بدهیم ۷۰،‌ ۸۰ تومان جیب مردم می‌گذاشتیم تا سفر بروند.

به گزارش خبرنگار دولت حوزه خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور با حضور در برنامه "سفر بخیر" که به صورت زنده از شبکه سوم سیما پخش می‌شد، با بیان اینکه با وجود ۲۱ میلیون خانواده ایرانی، در حدود ۱۴ میلیون ماشین سواری در کشور داریم، گفت:‌هر خانواده نیازمند وسیله نقلیه امن، پیشرفته،‌ شیک،‌ کم مصرف و سالم است که ما باید به این نقطه برسیم که هر خانواده‌ای چنین وسیله نقلیه‌ای داشته باشد.

وی همچنین ایمنی در سفر را مهمتر از زمان سفر عنوان و خاطرنشان کرد:‌ ای کاش بتوانیم سرعت را با حداکثر ایمنی بالا ببریم.

رییس‌جمهور افزود: ایمنی سفر در وهله اول به خود راننده برمی‌گردد و در وهله بعدی به خودرو، جاده و تجهیزات برمی‌گردد که دراین راستا حتی طراحی داخل خودرو و جنس بدنه داخلی و بیرونی خودرو مهم است که همه اینها برای حفظ جان مردم است.

احمدی‌نژاد در ادامه با تاکید بر اینکه حرکت ما به سمت استاندارد‌سازی و متناسب‌سازی خوب است، اظهار داشت‌:‌ در این زمینه تغییرات زیادی صورت گرفته اما تا به‌روزشدنمان هنوز فاصله داریم.

وی یادآور شد: دولت در بحث کاهش سوانح رانندگی از برنامه‌های نیروی انتظامی، محیط زیست و سایر دست‌اندرکاران حمایت می‌کند چرا که ما باید به جایی برسیم که هر وسیله‌ای که به بازار می‌آید متناسب با کارکردهایش استاندارد در آن رعایت شده باشد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت از برنامه استاندارد سازی پشتیبانی می‌کند و همه از آن اطاعت می‌کنند، تصریح کرد: همه برای نشاط و شادابی به سفر نیاز دارند.

احمدی نژاد ادامه داد: اگر شرایط اقتصادی کشور اجازه می داد، یارانه می‌دادیم تاهمه به سفر بروند تا همه ایران و حتی کل دنیا را ببینند چرا که کسی که دنیا را دیده با کسی که ندیده نگاهش متفاوت است.

وی همچنین افزود: به لحاظ خانوادگی و فرهنگی هر چه سفر بیشتر باشد، بهتر است.

رییس‌جمهور تاکید کرد: ای کاش می‌شد تمام پنجشنبه ها و جمعه‌ها تعطیل بودیم و مردم در طول سال به سفر می‌رفتند که آن وقت آن ۵ روز دیگر بازدهی مردم خیلی بالا می‌رفت.

احمدی‌نژاد همچنین گفت که اگر می‌گذاشتند مرحله دوم را زودتر انجام می‌دادیم، ۷۰، ۸۰ (هزار) تومان تو جیب مردم میگذاشتیم تا بتوانند سفر بروند.

وی با اشاره به روند کاهشی سوانح رانندگی از سال ۸۴ به بعد ابراز داشت: تا قبل از سال ۸۴ روند کشته‌ها و زخمی‌های سوانح رانندگی روندی افزایشی بود اما با برنامه ریزی های انجام شده از سال ۸۵ به بعد این روند کاهش یافته که امیدواریم امسال میزان سوانح رانندگی (۲۳ هزار نفر) به زیر ۲۰ هزار نفر برسد.

رییس‌جمهور خطاب به سردار مومنی فرمانده راهنمایی و رانندگی نیز پیشنهاد داد که امسال از میان مجموعه عوامل و دست‌اندرکاران بحث رانندگی (رانندگان، نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس و امدادخودرو) نمونه‌ها و افراد برتر انتخاب شده و نشان ملی به آنها اهدا شود.

احمدی‌نژاد با انتقاد از سهل‌انگاری برخی از رانندگان تاکید کرد: برخی‌ها زیادی اعتماد به نفس دارندکه این اعتماد به نفس نیست و خودخواهی است.

وی در پایان نیز خاطرنشان کرد: باید مراعات کنیم و این ۲۰ هزار کشته و زخمی سوانح رانندگی را به حداقل برسانیم که این کار شدنی است.

براساس این گزارش در این برنامه از یک افسر راهور نیز با اهدا لوح یادبودی توسط رییس جمهور تقدیر شد و همچنین حکم فرهنگ‌یار ترافیک نیز به احمدی‌نژاد اهدا شد.

۱۳۹۰/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...