نسخه چاپی

دانشگاه آزاد: عدم حضور بدحجابها در كلاس درس

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با تأكید بر نقش اساتید در رعایت حجاب از سوی دانشجویان گفت: استاد می تواند از دانشجویی كه حجاب را رعایت نمی كند، بخواهد در كلاسش حاضر نشود.

به گزارش نما، صمد مومن بالله در گفتگو با مهر، ابتدا درباره تصویب طرح عفاف و حجاب در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: تصویب طرح حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستور کار گرفت و در سه لایه استادان، کارکنان و دانشجویان مد نظر این دانشگاه قرار دارد.

وی هدف از تصویب این طرح در دانشگاه آزاد را کم رنگ کردن خودنمایی‌ها و رعایت کردن شئونات دینی و اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: دستورالعمل این طرح در دست تهیه است و به زودی به واحدهای دانشگاه آزاد ابلاغ خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد ضمن تاکید بر اینکه در نظر گرفتن این قوانین به معنای برخورد فیزیکی دانشجو نیست، تصریح کرد: فضای دانشگاه را باید طوری آماده کرد که دانشجو فکر کند اینجا دانشگاه است و سالن مد نیست که البته رعایت قوانین تنها شامل دختران نمی شود و پسران هم ملزم به رعایت این قوانین هستند.

مومن بالله درباره باوری با این موضوع که چون دانشجو در دانشگاه آزاد شهریه پرداخت می کند پس اجباری برای رعایت کردن حجاب کامل نیست، در پاسخ به پرسش مهر درباره این مسئله که حتی ضوابط و آیین نامه های پوششی هم در برخی واحدهای دانشگاه آزاد رعایت نمی شود و نحوه برخورد دانشگاه چگونه است، اظهار داشت: در این باره نخستین کسی که مورد خطاب قرار می گیرد، رئیس واحد است، مرحله بعد استادان هستند که حقوق بگیر این دانشگاه هستند، ممکن است استاد تنها وظیفه خود را تدریس بداند و تذکر دادن یا تاکید بر حفظ شئونات اسلامی و حجاب را از خود ساقط کند، در حالیکه اگر این موارد هم از سوی استاد رعایت نشود نشان دهنده عدم پایبندی استاد به اصول دینی است.

به گفته این مقام مسئول دانشگاه آزاد اسلامی، استاد می تواند از دانشجویی که این موارد را رعایت نمی کند، بخواهد در کلاسش حاضر نشود یا تقاضا کند با پوششی ساده تر در کلاس درس حاضر شود.

وی با تاکید بر اینکه باید ضابطه های پوششی در دانشگاه آزاد درست تعریف شود، ادامه داد: در این زمینه حتی باید افرادی که این شاخصها را ملاک قرار دهند یا حتی تذکر دهند، مشخص باشند هر چند تذکر را هنوز مناسب نمی دانیم.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این پرسش مهر که آیا قبول دارد در برخی واحدهای دانشگاه آزاد حجاب و شئونات اسلامی از سوی دانشجویان به درستی رعایت نمی شود، تصریح کرد: من نمی خواهم بگویم برخی مسائل که در این زمینه مطرح می شود، وجود ندارد ولی اگر به نسبت بیایم و این موارد را بسنجیم، حجاب مد نظر از سوی دانشجویان رعایت می شود هر چند ممکن است در برخی واحدها یک سری نارساییها در این زمینه به چشم بخورد و یک عده حرمت شکن باشند.

این مقام مسئول دانشگاه آزاد اظهار داشت: همیشه سعی می کنیم با نگاه آموزشی، آیین نامه های پوششی را ابلاغ کنیم تا هم یاد دهنده باشیم و هم یاد گیرنده.

۱۳۹۱/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...