نسخه چاپی

هشدار مفتی اهل سنت عراق به تركیه

مفتی اهل سنت و جماعت عراق به تركیه هشدار داد به ابزار اجرای طرحهای آمریكایی - صهیونیستی در منطقه برای به خاك و خون كشیدن مسلمانان تبدیل نشود.

به گزارش نما به نقل از فارس، «شیخ مهدی الصمیدعی» در گفت‌وگو با خبری العالم اظهار داشت: آتش طرح‌های توسعه طلبانه آمریکا در منطقه که به بهانه گسترش دموکراسی اجرا می شود، جهان عرب را ملتهب کرده است. یکی از این طرح ها باعث فتنه طایفه ای در عراق شد و قربانیان زیادی گرفت، ویرانی به بار آورد و در نهایت آمریکا خود را به عنوان میانجی و عامل نزدیک سازی دیدگاه های مردم معرفی کرد.

مفتی اهل سنت عراق افزود: مقاومت اسلامی باعث شد آمریکایی ها تا حدودی از منطقه دست برداشته و عراق را ترک کنند، اما آتش استعمار را روشن نگه داشتند.

به گفتۀ وی، آمریکا می خواهد با این ادعا که در عراق ظلم و ستم وجود دارد به این کشور بازگردد، در حالی که ظلم در عراق با اشغال این سرزمین به دست آمریکایی ها در سال 2003 آغاز شد.

این شخصیت عراقی یادآور شد: دلیل تنش در منطقه، ضعف کشورها در تصمیم گیری است و این ضعف باعث شده که منطقه تحت سلطه آمریکا قرار بگیرد؛ تا جایی که واشنگتن نیازی به حضور نظامی ندارد و اشغال را به شکل فکری، ساختاری و اطلاعاتی انجام می دهد.

الصمیدعی نسبت به تفرقه میان عراقی ها هشدار داد و گفت: امت از هم پاشیده قادر به مقابله با توطئه های دشمنان نیست.

وی افزود: غرب می خواهد ترکیه، از طریق تنش طایفه ای و اعزام افراد مسلح به سوریه و عراق، دروازه سلطه بر منطقه باشد، اما این طرح اطلاعاتی آمریکایی – صهیونیستی بر امت مسلمان چیره نمی شود.

مفتی اهل سنت عراق، هشدار داد: ترکیه بیش از سایر کشورها از مشکلات داخلی رنج می برد و مردم آن با بحران هایی به مراتب بزرگتر از مردم عراق و سوریه مواجهند، اما نسبت به آن توجهی نمی شود.

وی به علما، سیاستمداران، اندیشمندان و کسانی که دلسوز آینده عراق و سرزمین های عربی و اسلامی هستند، هشدار داد که آلت دست سازمان های اطلاعاتی آمریکا در منطقه نشوند.

الصمیدعی با تاکید بر خواستۀ مردم عراق برای ثبات ساختار سیاسی، مذهبی و نژادی، همزیستی مسالمت آمیز را شعار اصلی مرحله کنونی دانست و از اندیشمندان خواست مردم را نسبت به توطئه های آمریکایی صهیونیستی برای خونریزی در عراق آگاه کنند.

وی با اشاره به خواسته های مشروع معترضان عراقی، گفت: جریان هایی مثل جناح "العراقیه" جایگاهی میان مردم عراق ندارند، زیرا به مردم خیانت کرده اند و آنها را به ورطه مشکلات داخلی کشانده اند.

الصمیدعی یادآور شد: مردم معترض "صالح المطلق" و "رافع العیساوی" از اعضای فهرست العراقیه را به عنوان نماینده نپذیرفتند و نشان دادند این سیاستمداران عراقی محبوبیتی ندارند؛ لذا اندیشمندان، حاکمان، قضات، نظامیان و افراد دلسوز باید مشکلات را حل کنند.

وی از نخست وزیر عراق خواست تعامل بدون واسطه با معترضان و موافقت با خواسته های قانونی آنها را در دستور کار قرار دهد و از معترضان نیز خواست که برای حرکت به سوی مرحله ای جدید، خویشتنداری و صبر پیشه کنند.

۱۳۹۱/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...