نسخه چاپی

راه قاچاق اسلحه از عربستان به سوریه

يك مقام بلندپايه اردني اعلام كرد كه قاچاقچيان اسلحه جهت انتقال اسلحه و مهمات از عربستان سعودي به سوريه، از خاك اردن استفاده مي‌كنند.

به گزارش فارس، يك مسئول بلندپايه اردني كه خواست نامش فاش نشود، اعلام كرد كه گشتي‌هاي مرزي اردن به طور ميانگين هر هفته 10 محموله قاچاق اسلحه كه از عربستان و به منظور انتقال به سوريه وارد خاك اردن مي‌شود، كشف و ضبط مي‌كنند.

اين منبع اردني افزود: قاچاقچيان اسلحه از خاك اردن به عنوان نقطه ترانزيت انتقال سلاح به سوريه استفاده مي‌كنند و از طريق مرز شمال اردن، اين محموله‌ها را به شهر درعا واقع در جنوب سوريه و در نقطه مرزي اردن انتقال مي‌دهند.

اين منبع آگاه تصريح كرد: طي روزهاي اخير، فعاليت‌هاي قاچاقچيان اسلحه جهت انتقال اسلحه و مهمات به سوريه افزايش چشمگيري داشته است و اين محموله‌ها معمولا از عربستان مي‌آيد و از طريق خاك اردن به سوريه منتقل مي‌شود.

اين سخنان مسوول بلندپايه اردني در حالي مطرح شده كه پيش از اين نيز حاميان شورشيان و تروريست‌هاي سوري از جمله عربستان و قطر، جهت ارسال اسلحه مورد نياز تروريست‌هاي سوريه، از خاك اردن استفاده مي‌كردند و به نظر مي‌رسد با وجود سخت گيري نيروهاي مرزي اردن، قاچاق اسلحه به سوريه از طريق خاك اردن همچنان ادامه دارد.

۱۳۹۰/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...