نسخه چاپی

صدای آمریكا این طوری اسكورت می شوند

روند اخراج همكاران در بخش فارسی صدای آمریكا همچنان ادامه دارد.

به گزارش نما به نقل از کیهان، وب سايت «سبزنامه ايرانيان» كه از سوي شماري از عناصر ضدانقلاب مقيم آمريكا اداره مي شود، در اين باره گزارش داد: با افزايش نفوذ گروه هاي نظارت بر بخش فارسي صداي آمريكا كه در ارتباط با كنگره آمريكا هستند مديريت صداي آمريكا سخت گيري بيشتري نسبت به پرسنل بخش فارسي اعمال مي كند.


بر همين اساس نخستين گروهي كه مشمول اين سخت گيري ها شده اند كيانوش سنجري، كوروش صحتي، احمد باطبي و رودي بختيار بوده اند كه در سال هاي اخير ضمن سوءاستفاده از موقعيت شغلي خود در صداي آمريكا در بسياري موارد با اقدامات غيرقانوني مشكلات حقوقي براي صداي آمريكا ايجاد كرده بودند، از جمله شكايت هاي متعدد كه از افراد و سازمان هاي حقيقي و حقوقي عليه رفتارهاي غيرقانوني اين گروه از پرسنل قراردادي صداي آمريكا به نهادهاي قضايي دولتي ارسال شده بود.


اين گزارش مي افزايد: در پي همين پيگيري ها كيانوش سنجري، از صداي آمريكا اخراج شد و به شكل زننده اي با اسكورت ماموران امنيتي صداي آمريكا به بيرون از ساختمان هدايت شده و حتي به وي اجازه داده نشد تا لوازم شخصي اش را از ميز كارش جمع كند و لوازم شخصي وي توسط ماموران امنيتي در كيسه اي پلاستيكي جمع آوري و در بيرون از ساختمان به وي تحويل داده شد.


همچنين كوروش صحتي، ملتمسانه با امضاي تعهد كتبي پذيرفت تا به صورت كارمند قراردادي ساعتي تا زماني كه بتواند كار جديدش را پيدا كند در آنجا مشغول به كار باشد و در تعهدنامه تاكيد كرد به قوانين صداي آمريكا احترام خواهد گذاشت. اما همچنان وي در لبه اخراج قرار دارد.


سبزنامه ايرانيان خاطرنشان كرد: از احمد باطبي هم خواسته شده است تا كار جديدي پيدا كند و عنوان شده كه تا پايان اين ماه وي نيز اخراج خواهد شد. رودي بختيار هم از يك ماه پيش دفتر كار و پست سازماني اش در صداي آمريكا را از دست داده و از همان زمان به اعتراض در محل كار خود حضور نيافته و به همين جهت زمينه اخراج وي نيز فراهم شده است.


اين سايت اينترنتي از سوي ديگر از اخراج كاوه باسمنجي سردبير بخش فارسي VOA خبر داد و نوشت: در ادامه تغييرات اساسي و تسويه حساب هاي دروني در صداي آمريكا، كاوه باسمنجي يك سال و نيم پيش به عنوان سردبير بخش فارسي صداي آمريكا انتخاب شده بود، امروز از اين رسانه اخراج شد.


اتهامات وارد شده به كاوه باسمنجي، سوءاستفاده از موقعيت شغلي، استخدام اعضاي خانواده فاميل و دوستان و روابط خارج از اخلاق و عرف در محل كار بوده است. وي كه از آشنايان خانوادگي فريبا داوودي مهاجر و علي افشاري مي باشد، پس از ورود به صداي آمريكا پسرش آرش باسمنجي را كه كوچكترين آشنايي با روزنامه نگاري و كار رسانه نداشته است استخدام مي كنند.


باسمنجي در اقدامي عجيب شغل پسرش را چرخاندن صفحه نمايش اخبار اعلام مي كند تا در ازاي چرخاند اين صفحه در مقابل چشم مجريان صداي آمريكا چند هزار دلار بيشتر به جيب خانواده شان واريز شود. همچنين براي خانواده و اعضاي فاميل دوستانش نيز از اين دست مشاغل ايجاد مي كند.

۱۳۹۱/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...